جمع آوری زباله در زاهدان هزینه‌ای 24 میلیارد تومانی دارد

دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 03:22
جمع آوری زباله در زاهدان هزینه‌ای 24 میلیارد تومانی دارد
به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان اولین دوره مسابقه‌ی نقاشی با موضوع مصرف کمتر، استفاده مجدد و بازیافت در زاهدان برگزار شد.


به گزارشپسماند ایران، طی مراسمی اولین دوره‌ی مسابقه نقاشی دانش‌آموزی ویژه‌ی دانش‌آموزان دختر مقاطع پنجم و ششم ابتدایی شهر زاهدان با هدف همکاری هرچه بیشتر مردم در امر تفکیک زباله از مبداء و با موضوع مصرف کمتر، استفاده‌ی مجدد و بازیافت در مجتمع فرهنگی آموزشی قدس زاهدان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور شهرداران مناطق، معاونین و مدیران شهرداری زاهدان، مسئولین آموزش و پرورش و جمع کثیری از دانش‌آموزان برگزار شد، "خاشی" معاون خدمات شهر شهرداری ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در رابطه با موضوع پسماندها بر ضرورت همکاری مردم در امر جمع‌آوری زباله تاکید کرد و گفت: جمع‌آوری زباله در زاهدان توسط حدود 1200 نفر نیروی کارگری و از طریق 120 دستگاه خودور و با صرف هزینه‌ای سالانه معادل 24 میلیارد تومان انجام می‌شود و با توجه به اینکه این موضوع وقت و هزینه‌ی زیادی را صرف می‌کند لذا می‌طلبد که شهروندان به موضوع مصرف بهینه مواد در راستای تولید کمتر پسماندها به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر و بسیار مهم توجه کنند.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله از مبداء و تحویل پسماندهای خشک به مراکز مربوطه همواره یاری‌رسان ما در این امر مهم باشند.
در پایان این مراسم ضمن اهداء جوایز به تعدادی از دانش‌آموزان، یک کانکس مختص تحویل پسماندهای خشک نیز در خیابان دانشجو افتتاح و به بهره‌برداری رسید و از این پس شهروندان می‌توانند در ازای تحویل پسماندهای خشک به این مرکز مقداری لوازم نوشتاری دریافت کنند.

 

منبع : ایسنا