میزان زباله‌های تولیدی شهری کرج از مرز 346 میلیون و 750 کیلوگرم گذشت

سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 15:01
میزان زباله‌های تولیدی شهری کرج از مرز 346 میلیون و 750 کیلوگرم گذشت
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، جمع‌آوری بیش از 346 میلیون و 750 کیلوگرم زباله در طول سال را ناشی از عملکرد نیروهای مدیریت و هماهنگی معاونت خدمات شهری برشمرد.


به گزارش پسماند به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، حسن مدیرروستا اظهار داشت: نیروهای این معاونت در بخش‌های مختلف از جمله مدیریت پسماند و خدمات موتوری نسبت به جمع‌آوری روزانه 950 هزار کیلوگرم زباله اقدام کرده‌اند.
وی تاکید کرد: هر شهروند کرجی به طور متوسط در طول روز 950 گرم زباله تولید می‌کند که مدیریت جمع‌آوری، انتقال، دفن و بازیافت این زباله‌ها زمان بسیار و هزینه گزافی را در مدیریت شهری به خود اختصاص می‌دهد.
وی، با اذعان بر اینکه در کنار این بخش عظیم از عملکرد معاونت خدمات شهری، روزانه 22 میلیون مترمربع از سطح شهر توسط پاکبانان شهرداری کرج رفت و روب می‌شود، اظهار داشت: هیچ یک از عملیات فوق در هیچ یک از ایام سال تعطیلی نداشته و پیوسته توسط نیروهای شهرداری کرج به اجرا در می‌آید که همین دو اقدام اهمیت و حساسیت کار خدمات شهری را بیان می‌کند. مدیرروستا تاکید کرد: معاونت خدمات شهری ضمن اجرای روزانه این عملیات، اقدامات دیگری را در حوزه مدیریت و هماهنگی در ایام مختلف سال صورت می‌دهد که از جمله آنها در سال جاری و همزمان با بارندگی‌های سنگین روزهای آغازین فصل بهار، اجرای عملیات جهادی مقابله با آبگرفتگی در میدان طالقانی بود.
به گفته این مسئول، بررسی عملکرد پیمانکاران در طول سال و رتبه‌بندی آنها در کنار آذین‌بندی شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی و برگزاری مراسم نورافشانی در اعیاد شعبانیه از اقداماتی بوده است که توسط این مجموعه ظرف سال 94 به اجرا درآمد.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، کنترل سگ‌های ولگرد سطح شهر را یکی از اقدامات بارز و پراهمیت معاونت و زیرمجموعه‌های آن عنوان کرد که در سال جاری با توجه به ورود مکرر این حیوانات از نقاط حاشیه‌ای شهر و زاد و ولد گسترده آنان، با دقت و حساسیت بالاتری انجام گرفت تا شهروندان در امنیت و آرامش بیشتری زندگی کنند.
مدیرروستا، تنظیم قرارداد ماشین‌آلات در سازمان خدمات موتوری و برنامه‌ریزی در خصوص بودجه سال 94 را به عنوان فعالیت‌های دیگر این مجموعه عنوان کرد و افزود: تجزیه آماری هزینه‌های پیمانکار نسبت به سال‌های قبل، برگزاری نشست معاونین خدمات شهری کلانشهرها به میزبانی کرج در قشم و جمع‌آوری اطلاعات و آمار در خصوص امور شهری نیز در بخش مدیریت و هماهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج انجام گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در سال آتی نیز همچون امسال به نیازهای شهر و شهروندان در حوزه‌های مربوطه پاسخ دهیم.