هوادران فوتبالی به کمپین ورزشگاه بدون زباله بپیوندند

چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت 10:33
هوادران فوتبالی به کمپین ورزشگاه بدون زباله بپیوندند
شعار "زباله را رها نکنیم نه در ورزشگاه نه در شهر" شروع می‌کنیم.شعار "زباله را رها نکنیم نه در ورزشگاه نه در شهر" شروع می‌کنیم.

 

"کمپین ورزشگاه بدون زباله" طی برگزاری هشتاد و دومین داربی پایتخت، اقدام به توزیع کیسه زباله در میان تماشاچیان دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در روز جمعه، 27 فروردین ماه می کند.
محمد حسین صیادی نژاد، از اعضای کمیته برگزاری کمپین ورزشگاه بدون زباله، در گفت و گو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: از آنجا که بعد از مسابقات فوتبال اکثر تماشاچیان به رها کردن زباله‌ها در فضای ورزشگاه‌ها اهمیتی نمی‌دهند و با توجه به اینکه این فرهنگ نامطلوب در شهرها نیز به چشم می‌خورد، تصمیم گرفتیم برای تغییر این فرهنگ از ورزشگاه‌ها، شروع کرده و مسئولیت پذیری اجتماعی را در شهروندان تقویت کنیم.
وی اظهار کرد: این فرهنگ سازی را از مسابقه دربی استقلال و پرسپولیس که روز جمعه 27 فروردین برگزار می‌شود، با شعار "زباله را رها نکنیم نه در ورزشگاه نه در شهر" شروع می‌کنیم.
این عضو گروه زامیارن، با اشاره به اینکه حدود 120 نفر برای مشارکت در کمپین "ورزشگاه بدون زباله" اعلام آمادگی کرده اند، گفت: اعضای این کمپین قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه آزادی مستقر شده و بین تماشاچیان کیسه زباله توزیع می‌کنند همچنین این افراد قبل از شروع بازی، به صورت شفاهی و رو در رو با تماشاچیان در مورد ضرورت رها نکردن زباله‌هایشان در ورزشگاه صحبت خواهند کرد.
صیادی نژاد با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند و سازمان ورزش شهرداری تسهیل‌گر شکل‌گیری این کمپین بوده اند، اظهار کرد: بعد از پایان مسابقه نیز اعضای این کمپین شروع به پاکسازی ورزشگاه می‌کنند و به طور کلی با این کار می‌خواهیم احساس مسئولیت را به شهروندان آموزش دهیم.
وی در پایان افزود: شهروندانی که می‌خواهند به کمپین "ورزشگاه بدون زباله" ملحق شوند، می‌توانند برای هماهنگی با آدرس های @palarchitect و@mhsayyadi مراجعه کنند.