روزانه حدود 45 هزار تن زباله در کشور تولید می شود

چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 ساعت 13:58
روزانه حدود 45 هزار تن زباله در کشور تولید می شود
روزانه حدود 45 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که تنها 7 درصد آن بازیافت می شود.

به گزارش پسماند ایران، غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان در همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک اظهار کرد: سمن ها در مسائل محیط زیستی فعالیت و اقدامات مناسبی را برای پویایی شهر اجرا می کنند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین چالش محیط زیست زباله ها هستند، افزود: روزانه حدود 45 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که 7 درصد آن بازیافت می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه کشورهای صنعتی بیشترین تولید پسماند را دارند، تصریح کرد: به رغم تلاش هایی که انجام شده هنوز نتوانستیم جایگاه مناسبی که زینت بخش شهر باشد به دست آوریم.
صادقیان ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان به حوزه حمل و نقل و احداث کارخانه کمپوست توجه ویژه ای شده است. وی با اشاره به جمع آوری پسماندهای پزشکی اضافه کرد: به همت متولیان امر پسماندهای پزشکی شهر اصفهان در حال تفکیک است و لندفیل های جدگانه ای برای پسماند پزشکی در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان های مردم نهاد و سمن ها باید فرهنگ تفکیک پسماند را بین شهروندان نهادینه کنند تا هزینه های مدیریت شهری در زمینه حمل و نقل، فضای سبز و غیره اجرا شود.