همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاك در اصفهان برگزار شد

چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 ساعت 14:59
 همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاك در اصفهان برگزار شد
همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاك با شعار 'درختان برای زمین، زمین برای زندگی ' روز چهارشنبه در كتابخانه مركزی اصفهان برگزار شد.


به گزارش پسماند ایران، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این همایش گفت: اصفهان بلحاظ زیست محیطی بیمار است. محمد كوشافر، بخشی از علائم عدم انطباق اصفهان با معیارهای زمین پاك را شامل خشكی زاینده رود، آلودگی هوا، پسماندهای صنعتی و نخاله، افزایش بیماری های خطرناك و تنفسی دانست.
وی اظهار كرد: یكی از راهكارهای مهم برای مرتفع كردن مشكلات و تهدیدهای زیست محیطی، توجه به سیاست های كلی نظام است كه توسط رهبر معظم انقلاب به روسای سه قوه ابلاغ شده است.
این فعال زیست محیطی، عدم توسعه صنعت و شهركهای صنعتی و تغییر انرژی از فسیلی به خورشیدی بویژه در نیروگاه های تولید برق اصفهان را از دیگر راهكارهای مرتفع كردن تهدیدات زیست محیطی در استان اصفهان عنوان كرد.
وی یادآوری كرد: تمدن اصفهان از زاینده رود بوجود آمده است و باید برای آن از سرچشمه تا تالاب یك سیستم پیوسته تعریف شود زیرا اگر شكسته شود به سمت ناپایداری حركت می كند. كوشافر افزود: اصفهان پاك و پایدار نیازمند همدلی و همراهی مردم و همه دستگاه های استانی است.
این همایش به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و اداره كل حفاظت محیط زیست اصفهان و با حضور جمعی از فعالان زیست محیطی اصفهان در كتابخانه مركزی برگزار شد.
در چند سال اخیر توسعه نا‌متوازن استان اصفهان سبب ایجاد مشكلات و چالش‌های زیست محیطی بسیاری شامل آلودگی هوا، آلودگی آب، كم‌آبی، خشكی تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود و افت شدید آب‌های زیر‌زمینی شده است.
روز جهانی زمین پاك هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌كند كه نباید سیاره خود 'زمین' را فراموش كنند.

 

منبع : ایران