جمع‌آوری روزانه 90 تن زباله در شهر سمنان

چهارشنبه 08 اردیبهشت 1395 ساعت 11:58
جمع‌آوری روزانه 90 تن زباله در شهر سمنان
شهردار سمنان از جمع‌آوری روزانه 90 تن زباله در شهر سمنان به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، حسین موسوی ظهر امروز در جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها» با حضور مسئولان و نونهالان در سالن هلال‌احمر سمنان، ضمن ابراز خرسندی از تلاش دانش‌آموزان و فعالیت آن‌ها در زمینه حفظ و همیاری طبیعت اظهار داشت: کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و باید از همین سنین کودکی با مقوله بازیافت و کاهش تولید زباله آشنا شوند.
وی از جمع‌آوری روزانه 90 تن زباله در شهر سمنان خبر داد و افزود: 60 درصد از زباله جمع‌آوری‌شده، زباله تر و 40 درصد آنها زباله خشک است.
به گفته شهردار سمنان، آمار اعلام‌شده سرانه تولید زباله هر شهروند در روز 600 گرم است که خوشبختانه از استانداردهای جهانی پایین‌تر بوده؛ اما معضل اصلی ما تولید زیاد پلاستیک و رها شدن آن در دامان طبیعت است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید؛ چون موجب آسیب رسیدن به محیط‌زیست می‌شود.
موسوی با اشاره به آموزش‌های خوب ارائه‌شده از سوی سازمان مدیریت پسماند سمنان در مقطع پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: در نظر داریم این آموزش‌ها را به مقاطع ابتدایی و متوسطه اول هم گسترش داده و درزمینه فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ و کاهش حجم زباله بیشتر تلاش کنیم.
شهردار سمنان اظهار داشت: شهرداری به‌تنهایی قادر به انجام این رسالت خطیر نیست و سایر نهادها ازجمله آموزش و پرورش و محیط‌زیست نیز باید یاریگر ما باشند.
موسوی از سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان برای برگزاری این جشنواره زیبا و مبتکرانه و استفاده از خلاقیت‌های نونهالان قدردانی کرد و خواستار استمرار برگزاری این جشنواره‌ها شد.

 

منبع : خبرگزاری فارس