برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند در مدارس باید توجه ویژه شود

پنجشنبه 09 اردیبهشت 1395 ساعت 10:21
 برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند در مدارس باید توجه ویژه شود
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بحث مدیریت پسماند باید به فرهنگ سازی و آموزش در مدارس توجه ویژه کرد.

به گزارش پسماند ایران؛ کامران گردان در مراسم اهدای جوایز دانش‌آموزان برگزیده چهارمین مسابقه بزرگ دانش‌آموزی مدیریت صحیح پسماند در مدرسه فردوسی شهرک فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه کودکان و فرزندان ما می‌توانند پیام‌آور و انتقال‌دهنده فرهنگ صحیح باشند این مسابقات در سطح مدارس آغاز شده است. وی هدف اصلی از برگزاری این مسابقات را فرهنگ‌سازی صحیح و مؤثر در بین دانش‌آموزان دانست.
وی همدان را یک شهر گردشگری نامید و بیان کرد: با توجه به اینکه همدان به عنوان آزمونه شهر سبز کشورهای اسلامی انتخاب شده باید با انجام اقدامات لازم به بحث توسعه پایدار رسید.
وی اظهار کرد: در بحث محیط زیست باید برنامه‌های مختلفی انجام شود تا شهری پاکیزه و منظم داشت و بتوان جهانی شد. کامران گردان گفت: میهمانان نوروزی، همدان را نسبت به شهرهای دیگر شهری تاریخی و پاکیزه و دارای فضای سبز زیبایی دانسته‌اند که این امر به همت مسؤولان شهرداری انجام شده است.
وی گفت: سالانه بیش از 18 میلیارد تومان در بحث جمع‌آوری زباله و بحث پسماند در شهر همدان هزینه می‌شود که اگر بخواهیم محیط سالم‌تری داشته باشیم باید فرهنگ‌سازی کنیم.
گردان افزود: در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی باید بالاترین توجه را داشته باشیم و این فرهنگ‌سازی را باید از مدارس شروع کرد.
وی دانش‌آموزان را به همیاری سازمان پسماند شهرداری دعوت کرد.
وی همچنین با تقدیر از مدیریت منطقه چهار شهرداری همدان و قدردانی از مدیریت و مسؤولان مدرسه فردوسی، این مدرسه را آموزشگاهی فعال در زمینه شرکت در مسابقات مدیریت پسماند دانست.
وی آثار ارسال شده از این مدرسه را حدود 150 اثر اعلام کرد که به دو اثر به عنوان اثر برگزیده جوایزی تعلق گرفت. در ادامه بابک مهدی‌آزاد، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار هگمتانه گفت: هدف ما در سازمان مدیریت پسماند این است که فرهنگ‌سازی در بحث بازیافت و نظافت شهری را به خانواده‌ها منتقل کنیم.
وی بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در بحث مدیریت صحیح پسماند را در مدارس دانست. وی گفت: به دلیل اینکه همین دانش‌آموزان پدران و مادران آینده شهر هستند با ایجاد فرهنگ‌سازی درست، می‌توان برای آینده شهر همدان سرمایه‌گذاری کرد.
وی بیان کرد: امسال چهارمین سال برگزاری این مسابقات است که مدارس زیادی در آن شرکت می‌کنند و این برنامه هر سال در خصوص روز زمین پاک در دوم اردیبهشت‌ماه انجام گرفته است.
وی افزود: کار ما هر سال از مهرماه، در مدارس شروع شده و مدارس آثار خود را ارسال می‌کنند و از بین این آثار بهترین آنها برگزیده شده و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت.
در برگزاری این مسابقات در مجموع 2500 اثر از تمامی مدارس شهر همدان به سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان ارسال شده که 49 طرح در مجموع به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است که دو طرح برگزیده از مدرسه فردوسی بود. در این مراسم به دانش‌آموزانی به نام‌های محمدحسین علی بلندی و یاسین زارعی صاحبان آثار برگزیده از مدرسه فردوسی جوایزی نظیر دوچرخه و کارت هدیه اهدا شد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان