زباله‌گردهای اهواز ساماندهی می‌شوند

یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 22:24
  زباله‌گردهای اهواز ساماندهی می‌شوند
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز از شناسایی زباله‌گردهای اهواز در قالب طرح ساماندهی زباله‌گردی خبر داد.


علیرضا حلاج اظهار کرد: به منظور ساماندهی زباله‌گردها و کنترل تفکیک غیرمجاز زباله، طرحی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز به سازمان مدیریت پسماند ارایه شده که این طرح در دست اقدام است.
وی ادامه داد: زباله‌گردها معمولا در سطح شهر به دو صورت اقدام به جمع‌آوری و تفکیک زباله می‌کنند؛ برخی زباله‌گردها، کیسه و سطل‌های زباله در ورودی منازل و مجتمع‌های مسکونی را جستجو کرده و مواد بازیافتی را از درون کیسه‌ها و سطل‌ها جدا می‌کنند و برخی نیز با مراجعه به مغازه‌ها، مواد پلاستیکی و کارتن‌ها را از مالکان مغازه‌ها درخواست می‌کنند.
حلاج افزود: این وضعیت و تفکیک غیرمجاز و غیراصولی زباله، موجب برهم‌ریختگی محلات و بروز مشکلات بهداشت و همچنین ایجاد مشکل در رفت و روب در سطح شهر می‌شود. به منظور کنترل این وضعیت، بنا بر این است که در طرح ساماندهی تفکیک غیرمجاز زباله، ابتدا زباله‌گردها شناسایی و مشخصات فردی و احتمال ابتلای آنان به بیماری‌ها ثبت می‌شود. در مرحله بعد، جهت ساماندهی زباله‌گردها، برای آنان از سوی شهرداری اهواز شناسنامه صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح همچنین، چگونگی تفکیک استاندارد زباله به زباله‌گردها آموزش داده می‌شود و در نهایت، زباله‌گردها در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز این افراد تقسیم‌بندی می‌شوند.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: زباله‌گردهای تحت پوشش این طرح، زیر نظر یک پیمانکار که از سوی شهرداری انتخاب می‌شود، مشغول به کار خواهند شد.
وی گفت: زباله‌گردها جزو قشر کم‌در آمد جامعه هستند و باید توجه داشت که جهت گذران زندگی مجبور به انجام این کار هستند. بنابراین این طرح قصد جلوگیری از فعالیت زباله‌گردها را نداشته و تنها به منظور ساماندهی وضعیت اجرا می‌شود.

 

منبع: ایسنا