اجرای برنامه مدیریت پسماند در 9 شهر مازندران

یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 18:08
اجرای برنامه مدیریت پسماند در 9 شهر مازندران
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت: 9 شهر مازندران به عنوان شهرهای هدف برای اجرای برنامه مدیریت پسماند در نظر گرفته شدند.


به گزارش پسماند ایران، فرهاد عسگری عصر امروز در سفر مسؤولان شرکت ژاپنی احداث کارخانه زباله‌سوز به این شهرستان و نشست تشریح اهداف سفر چهارم مسؤولان ژاپنی، اظهار کرد: زباله یکی از مشکلات مازندران است که در بیشتر شهرها با این مشکل روبرو هستیم.
وی افزود: 9 شهر مازندران به عنوان شهرهای هدف برای اجرای برنامه مدیریت پسماند در نظر گرفته شدند. مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران با اشاره به اهمیت جمع‌آوری زباله در این استان تصریح کرد: 3 هزار تن زباله در این شهرهای هدف جمع‌آوری می‌شود که عملیات مختلف جمع‌آوری زباله در آنها بررسی می‌شود.
وی با اعلام اینکه طی سال‌های گذشته زباله در مناطق مشخص دفن می‌شد، اظهار کرد: حدود 10 سال گذشته بحث کمپوست مطرح بوده که امروزه با ایجاد کارخانجات زباله‌سوز به فکر جمع‌آوری و ساماندهی زباله هستیم.
عسگری با اشاره به انجام اقدام اساسی برای مدیریت کمپوست در شهرهای مختلف مازندران، تصریح کرد: امروزه کارخانه زباله‌سوز ساری با ظرفیت 440 تن زباله و کارخانه زباله‌سوز نوشهر با ظرفیت 220 تن زباله در حال ساخت هستند که این کارخانجات می‌توانند زباله شهرهای دیگر مازندران را هم برای بازیافت در اختیار گیرند.

منبع :خبرگزاری فارس