محل‌ دفن پسماندهای روستایی استان بوشهر ساماندهی می‌شود

شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 14:28
محل‌ دفن پسماندهای روستایی استان بوشهر ساماندهی می‌شود
مسؤل آموزش و پسماند امور روستایی استانداری بوشهر از ساماندهی محل‌های دفن پسماندهای روستایی این استان خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، حسن حیدری صبح امروز در حاشیه بازدید از کارگاه پسماند روستای شهنیای بردخون اظهار داشت: مسئله آلودگی زمین و نحوه مدیریت آن سال‌های زیادی است که به‌عنوان یکی از موضوعات مهم مدیران کشوری و استانی به ویژه سازمان‌های مردمی حامی محیط ‌زیست است.
وی افزود: با توجه به پیگیری‎های مهم دفتر امور روستایی استانداری، پیشرفت خوبی در امر مدیریت پسماند روستایی داشته‌ایم که 16 سایت انتقال و 11 محل دفن دائم پسماندهای روستایی در استان شناسایی‌شده‌اند و خوراک 4 مجتمع پردازش را تأمین خواهند کرد.
حیدری اضافه کرد: مبلغ 6 میلیارد ریال بابت ساماندهی 11 محل دفن از 27 محل دفن موجود، از محل بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 94 به استان تخصیص داده ‌شده است.
مسؤول آموزش و پسماند امور روستایی استانداری بوشهر عنوان کرد: با پیگیری‌های معاون امور عمرانی استاندار این اعتبار محقق شده است و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله محیط ‌زیست استان، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای کار اجرای آن از ابتدای خرداد ماه آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حصارکشی طراحی کانال ترانشه‎ای و فضای سبز از موارد مطروحه در طرح تیپ محل دفن‌های یادشده است. لازم به ذکر است فاز اول مجتمع پردازش زباله‌های خشک روستایی استان بهمن‌ماه سال 94 توسط استاندار و معاون امور عمرانی استاندار افتتاح شد که هم‌اکنون در حال فعالیت است.