نیاز 52 میلیون تومانی برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس محیط زیست در همدان

یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت 14:19
نیاز 52 میلیون تومانی برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس محیط زیست در همدان
29 اردیبهشت نیز «جشنواره کودک و طبیعت» برگزار خواهد شد و اولین مدرسه طبیعت استان نیز افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل محیط زیست همدان اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری دو برنامه جشنواره فیلم و عکس را 52 میلیون تومان دانست و گفت: این میزان در حداقل وضعیت و با توجه به استفاده از امکانات موجود در سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی شده است.
به گزارش پسماند ایران، محمدرضا محمدی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با بیان اینکه این سازمان جلب مشارکت داشته و وظایف ذاتی را انجام می‌دهد،‌ اظهار کرد: هشت سال کارگروه مدیریت پسماند استان تشکیل نشد که باعث ایجاد وضع کنونی و بروز نابهنجاری شد.
وی با اشاره به فعال شدن کارگروه آمایش،‌ آمار و محیط زیست در استان گفت: کارگروه مخاطرات محیط زیست و آلودگی هوا تشکیل شده و نظارت و پایش نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: سال 94 به دلیل ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، سال طلایی محیط زیست بود و بخشی از مبنای برنامه‌ها مربوط به برش محیط زیست و منشور فرهنگی استان است. وی به موفقیت‌های کسب شده سال گذشته در این حوزه اشاره کرد و افزود: در بحث مشارکت و آموزش اسفندماه سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی، غرفه استان همدان از میان 270 غرفه به عنوان یکی از برترین‌ها معرفی شد که کسب این موفقیت به دلیل حضور فعال سمن‌ها در این حوزه است.
محمدی خاطرنشان کرد: در همایش مدیران‌کل نیز کانون محیط زیست دانشگاه بوعلی سینا به عنوان کانون برتر کشوری معرفی شد که این امر نشان از اتفاقات خوب و همکاری مدیران ارشد استان با این حوزه دارد. *برگزاری «جشنواره هنر سبز» همزمان با جشنواره فیلم سبز
وی برنامه‌های این سازمان در اردیبهشت و خرداد ماه را برشمرد و یادآور شد: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم سبز «جشنواره هنر سبز» در دانشگاه بوعلی با فعالیت 160 دانشجو در تهیه 38 اثر هنری را در برنامه داریم و برگزاری جشنواره عکس در تاریخ 16 خردادماه نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان خواهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: 29 اردیبهشت نیز «جشنواره کودک و طبیعت» برگزار خواهد شد و اولین مدرسه طبیعت استان نیز افتتاح می‌شود. وی از برگزاری کارگاه منطقه‌ای اطفای حریق مراتع در 27 اردیبهشت خبر داد و گفت: این کارگاه با حضور مدیران 19 استان برگزار می‌شود.
محمدی با تأکید بر اینکه باید در آموزش و مشارکت از تمام ابزار‌ها استفاده شود، اظهار کرد: یکی از ابزار‌ها برگزاری جشنواره‌های هنری است و جشنواره فیلم سبز از این دست فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه جشنواره «فیلم سبز» چهار دوره در دولت اصلاحات برگزار شده بود،‌ ادامه داد: برگزاری این جشنواره متوقف شده بود که بعد از 21 ماه تلاش این جشنواره امروز افتتاح شد که برگزاری آن 6 روز ادامه دارد. مدیرکل محیط زیست همدان با بیان اینکه جشنواره عکس محیط زیست به ندرت در کشور برگزار می‌شود، افزود: تاکنون 500 اثر فاخر دریافت شده که با قضاوت سه داور بین‌المللی آثار برگزیده انتخاب شدند.
وی اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری دو برنامه جشنواره فیلم و عکس را 52 میلیون تومان دانست و اظهار کرد: این میزان در حداقل وضعیت و با توجه به استفاده از امکانات موجود در سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی شده است. محمدی از گله‌مندی متقاضیان در روند ثبت نام تشکل‌ها سخن گفت و یادآور شد: به منظور مشارکت تشکل‌ها در این حوزه باید روند ثبت نام تسهیل شود.