ساخت شهرک بازیافت سمنان با 30 میلیارد اعتبار

سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 13:11
ساخت شهرک بازیافت سمنان با 30 میلیارد اعتبار
شهردار سمنان گفت: شهرک بازیافت زباله با هدف تحقق شعار «طلای کثیف باارزش‌ترین کالای اقتصادی است»، با 30 میلیارد ریال اعتبار در سمنان در حال ساخت است.


به گزارش پسماند ایران، شهردار سمنان پیش از ظهر امروز به همراه امام جمعه موقت سمنان و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری سمنان، از شهرک بازیافت این شهر بازدید کرد.
حسین موسوی گفت: این پروژه بزرگ به‌منظور کاهش تولید زباله و همچنین ایجاد شغل برای جوانان و متخصصان این بخش در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: در حال رایزنی، تشویق و جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این پروژه بزرگ و مهم هستیم تا زمینه تحقق شعار «طلای کثیف باارزش‌ترین کالای اقتصادی است»، را فراهم کنیم.
شهردار سمنان از آغاز عملیات اجرایی این شهرک در شهریورماه سال گذشته خبر داد و افزود: با مکان‌یابی و طی مراحل کارشناسی، این شهرک در 30 کیلومتری جاده نظامی و در زمینی با مساحت 20 هکتار در دست اجراست. به گفته وی، این پروژه در دو فاز در حال انجام است که شامل خیابان‌بندی و جدول‌کشی می‌شود.
موسوی اظهار داشت: از این 20 هکتار، 60 هزار قواره زمین برای انبارهای بازیافتی سطح شهر در نظر گرفته شده که به این مکان انتقال داده خواهند شد و 6 قواره 6 هزار متر نیز برای صنایع تبدیلی اختصاص داده شده است.
شهردار سمنان اعتبار پیش‌بینی‌شده برای احداث این شهرک را 30 میلیارد ریال برآورد و تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی انجام‌شده در این شهرک تاکنون یک میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون انبارهای بازیافتی در سطح شهر پراکنده هستند و زیبایی بصری شهر را مخدوش کرده و باغ‌ها و زمین‌های زیادی را اشغال کرده‌اند که با جمع‌آوری آن‌ها شاهد ارتقای سیما و منظر شهری خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان هم از اتمام عملیات عمرانی این شهرک تا پنج ماه آینده خبر داد و افزود: تاکنون جدول‌کشی، زیرسازی، تیرگذاری برق انجام‌شده و در ماه‌های آتی انشعاب آب، برق و دیوارکشی نیز انجام می‌شود. حمیدرضا پیوندی افزود: متقاضیان دریافت غرفه برای کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با شماره 33337870 تماس گرفته یا به سازمان مدیریت پسماند در خیابان عسجدی مراجعه کنند.