مدیریت پسماند در شهرهای ساحلی هرمزگان غیراستاندارد است

پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 11:53
 مدیریت پسماند در شهرهای ساحلی هرمزگان غیراستاندارد است
از 17 شهر ساحلی استان ، برای 13شهر مطالعات مدیریت پسماند انجام شده و برای شهرهای سیریک و گروک نیز طرح مدیریت پسماند به تصویب رسیده است

 

کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: هرمزگان دارای 17 شهر ساحلی است که مدیریت پسماند در این شهرها به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد است.
به گزارش پسماند ایران، مهران سلجوقی پنجشنبه در بازدید از شهرهای ساحلی استان افزود: از 17 شهر ساحلی استان ، برای 13شهر مطالعات مدیریت پسماند انجام شده و برای شهرهای سیریک و گروک نیز طرح مدیریت پسماند به تصویب رسیده وطرح مدیریت شامل شیوه انتقال ، محل نگهداری ، دفن بهداشتی و بی خطر سازی است.
وی اظهارکرد: آلودگی خاک ، منابع آبی و انتقال بیماری های عفونی از پیامدهای نبود مدیریت استاندارد پسماند است که براساس قانون مدیریت پسماند کشور، دفن غیربهداشتی زباله در شهرهای ساحلی ممنوع بوده و باید در این شهرها فضای مناسبی که بتوان شیرابه و بیوگاز پسماند را جدا کرد و زباله را با خاک پوشاند ، ایجاد شود.
کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه روزانه دو هزار و 600 کیلو گرم پسماند عفونی در مراکز بهداشتی درمانی استان تولید می شود ، اظهارکرد: 12 بیمارستان استان به دستگاه هیدروکلاو برای بی خطر سازی زباله های عفونی مجهز هستند ، شش بیمارستان در حال نصب این دستگاه بوده و دو بیمارستان هم هنوز به این دستگاه ها مجهز نشده اند. سلچوقی یاد آور شد: مسئولیت مدیریت پسماند در شهرها با شهرداری ها ، در روستاها با دهیاری ها و مسئولیت زباله های ویژه مانند زباله های بیمارستانی با تولید کننده آن است.
گفتنی است شهروندان هرمزگانی روزانه یکهزار و450 تن پسماند یا زباله تولید می کنند و سرانه تولید پسماند به ازای هر شهروند نزدیک به یک کیلوگرم زباله در شبانه روز است.