دفع زباله و پسماند اولویت برنامه کاری ماست

پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 11:57
 دفع زباله و پسماند اولویت برنامه کاری ماست
معاون عمرانی فرمانداری تالش گفت : موضوع دفع پسماند و زباله یکی از اولویت مهم کاری ماست که سلامت مردم و محیط زیست را به دنبال دارد .


به گزارش پسماند ایران، سید حمید موسوی روز چهار شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند های شهری گفت : یکی از مهمترین مسائلی که می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله ها است که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط زیستی را برطرف کرد .
وی با انتقاد از برخی شهرداران بدلیل بی توجهی به موضوع پسماند تاکید کردند : برای حمایت از طرح مدیریت پسماندهای شهری همه دستگاهای اجرایی و سازمانها مسئول هستند .
وی در ادامه به اعضای کارگروه گفت : یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری فراهم آوردن محیطی سالم و عاری از هرگونه آسیب های زیست محیطی است و یکی از شاخص های اصلی سلامت و بهداشت جامعه ، مدیریت صحیح و بهداشتی پسماند است .
در ادامه کورش حیدر نژاد رییس اداره محیط زیست شهرستان تالش گفت : محل دفن زباله باید مناسب باشد تا برای محیط زیست مشکل ایجاد نکند و انباشته شدن زباله برای مدتها در یک جای شهر علاوه بر نتایج سوء بهداشتی آن باعث بوجود آمدن چهره ای زشت از شهر شده و موجبات نارضایتی مردم و مسافران را در پی خواهد داشت.
به منظور دفع اصولی زباله های تولیدی شهرستان تالش و رفع خطرات ناشی از آن ، نشستی با حضور معاون عمرانی فرماندار و مسئولین شهرستانی صبح چهارشنبه در محل فرمانداری برگزار شد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد آقایی معاون پیشگیری از جرایم دادگستری گیلان در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی که صبح چهارشنبه در تالش برگزار شد ، گفت : خانواده به عنوان سنگ زیربنای جامعه نقش بسزایی در تربیت و پرورش افراد جامعه دارد لذا هر چقدر دوام و استحکام خانواده و سلامت آن مد نظر باشد جامعه سالم تری خواهیم داشت.
وی افزود : یکی از علایم بزهکاری در جامعه بیکاری است این به این معنی نیست که هرکس بیکار باشد بزهکار خواهد بود بلکه یکی از علل ایجاد زمینه های بزهکاری در جامعه بیکاری است .
وی با اشاره به مشکلات موجود شهرستان ، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را یکی از دغدغه های موجود منطقه دانست و گفت : تصرفات و تهاجمات زیادی در طی سالهای گدشته در این منطقه گزارش شده که نیاز به جدیت منابع طبیعی شهرستان داریم.
علی فتح الهی فرماندار تالش در دومین جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان با دستور کار برنامه ریزی برای اوقات فراغت در فصل تابستان گفت: جوانان سرمایه های آینده جامعه و پشتوانه های عظیم نظام اسلامی هستند و اهتمام به امور جوانان در واقع به مثابه خدمت به اسلام است .
وی در ادامه با اشاره به نقش خانواده در تربیت و جامعه پذیر کردن جوانان اظهار داشت : خانواده یک عامل مهم در تربیت صحیح جوانان است و یک خانواده مستحکم زیر بنای تربیت یک جوان خوب و موثر در جامعه است .
فتح الهی در ادامه افزود : شهرستان تالش جوانان شایسته زیادی در عرصه مختلف ورزشی ، فرهنگی ، هنری ، صنعتی و .... دارد و می طلبد تا با یک نگاه مثبت به جایگاه جوانان شرایط را برای رشد و تعالی این قشر آینده ساز کشور فراهم نماییم. فرماندار تالش در ادامه با نزدیکی ایام تابستان و شروع اوقات فراغت جوانان اظهار داشت : دستگاه های ذیربط باید با تعامل و همکاری نسبت به برنامه ریزی درست برای اوقات فراغت جوانان اقدام کنند و از موازی کاری در این خصوص نیز خوداری کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش نیز در این جلسه با اعلام برگزاری جشن ویژه روز جوان و تجلیل از 30 جوان موفق شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری ، اجتماعی گفت : با برگزاری جلسات مقدماتی و همکاری ادارات و نهادهای شهرستان در مراسم جشن ویژه روز جوان همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) از تعداد 30جوان موفق شهرستان تجلیل می شود .
سید جلال سید محمدی در این جلسه جوانان غیور و پرتلاش ایرانی را مایه فخر و مباهات و پیشرفت ایران دانسته و گفت : موفقیت های امروز کشور در عرصه های مختلف رهاورد تلاش و پویایی جوانان عزیز است.

 

منبع: ایرنا