آمادگی چینی‌ها برای مدیریت پسماند البرز

دوشنبه 03 خرداد 1395 ساعت 19:50
 آمادگی چینی‌ها برای مدیریت پسماند البرز
سرپرست هیئت تجاری استان «جیجویانگ» چین از آمادگی این کشور برای همکاری با ایران به‌خصوص در زمینه مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، «یوانگ رونگجیانگ» در نشست اقتصادی هیئت چین با مسئولان استان البرز که امروز دوشنبه(سوم خرداد)، در استانداری البرز برگزار شد، گفت: تمدن‌های ایران و چین در طول تاریخ همواره دوست یکدیگر بوده‌اند و این دوستی در سال‌های اخیر به بیشترین حد خود رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها پارسال با سفر رئیس‌جمهور چین به ایران به بالاترین حد خود رسید و امیدواریم این سطح بالای روابط به گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها منجر شود.
یوانگ رونگجیانگ افزود: دولت چین به گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران توجه ویژه‌ای دارد از همین‌رو کار ساخت یک خط ریلی که از چین آغاز شده و به ایران ختم می‌شود از ماه فوریه در دستور کار قرار گرفته است. سرپرست هیئت اعزامی چین به استان البرز به معرفی استان جیجویانگ پرداخت و گفت: استان جیجویانگ در منطقه جنوب شرقی چین و در کنار ساحل واقع شده و از قدیم به‌عنوان یک مرکز تجاری و توریستی معروف بوده است.
رونگجیانگ ادامه داد: استان ما در زمینه‌های مختلفی از جمله مواد غذایی، صنایع‌سنتی، صنایع‌الکترونیکی، نساجی و صنایع دارویی در چین از شرایط خوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: میزان تولید ناخالص داخلی استان جیجویانگ در سال 2015 به 670 میلیارد دلار رسید که این استان را در رتبه چهارم استان‌های چین قرار داد.
این مسئول چینی خاطرنشان کرد: استان ما از نظر درآمد سرانه با 12 هزار دلار پارسال رتبه دوم در چین را به خود اختصاص داد.
وی خاطرنشان کرد: ایران یکی از بزرگترین مشتری‌های چین بوده است که در زمینه لباس و صنایع سنتی ارتباطات خوبی را به استان ما داشته است.
رونگجیانگ افزود: در هر حال در زمینه‌هایی که امکان همکاری وجود دارد از جمله توریسم، هایتک، محیط‌زیست، سلامت و زمینه‌های مالی آماده همکاری هستیم.
وی یادآور شد: از مسئولان البرز که در زمینه‌های مختلف پیشنهاداتی داشتند تشکر می‌کنند و اعلام می‌کنیم که در زمینه‌های مختلف به خصوص مدیریت پسماند با استان البرز همکاری کنیم.
براساس این گزارش، در پایان این مراسم تفاهم خواهرخواندگی استان البرز و استان جیجویانگ چین از طرف استاندار البرز به یوانگ رونگجیانگ تقدیم شد.

 

منبع : بولتن نیوز