اجرای طرح اصلاح و توسعه خطوط پردازش زباله در اصفهان

سه شنبه 04 خرداد 1395 ساعت 13:13
 اجرای طرح اصلاح و توسعه خطوط پردازش زباله در اصفهان
مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان از اجرای طرح اصلاح و توسعه خطوط پردازش پسماند تر در این کارخانه خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، مجید قاسمی هدف از این طرح را ساده و راحت‌تر کردن کار برای نیروی انسانی و همچنین افزایش بهره‌وری در این کارخانه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این طرح تا دی‌ماه امسال بر روی 4 خط پردازش مواد اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این طرح، طول نوارهای نقاله افزایش و سرعت عبور پسماندها از روی نوارها جهت جداسازی بهتر، کاهش پیدا می‌کند.
مدیر کارخانه تولید کود آلی شهرداری اصفهان افزود: همزمان با اجرای طرح اصلاح و پردازش خطوط پسماندها، طرح تصفیه پساب انسانی و صنعتی این کارخانه در راستای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی اجرا می‌شود.
وی میزان تولید پساب انسانی را حدود 10 متر مکعب در روز و پساب صنعتی این کارخانه را حدود 15 تا 20 متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.
قاسمی با بیان اینکه با اجرای طرح هاضم، شیرابه تولیدی از مواد آلی پسماند تر در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: فناوری این طرح در خارج از کشور است و برای ورود آن به کشور در حال انتخاب سرمایه‌گذار هستیم.
گفتنی است: روزانه یک‌هزار تُن پسماند تر خانگی شهر اصفهان به این کارخانه وارد می شود که این حجم زباله مورد پردازش قرار گرفته و پس از جداسازی مواد خشک قابل بازیافتی به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

 

منبع:گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان