دفع غیربهداشتی زباله در ایرانشهر سلامت مردم را تهدید می کند

سه شنبه 16 تیر 1394 ساعت 11:47
 دفع غیربهداشتی زباله در ایرانشهر سلامت مردم را تهدید می کند
سایت دفع زباله این شهرستان غیر بهداشتی است به طوری که سلامت مردم منطقه را تهدید می کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر، دکتر ایرج ضاربان گفت: سایت دفن زباله ایرانشهر در شمال غربی شهر و شمال دانشگاه ولایت، شهرک صنعتی و محمدان واقع شده است.
وی ادامه داد: آتش زدن زباله امری غیر بهداشتی است و با توجه به نزدیکی این سایت به مناطق جمعیتی مشکلات تنفسی برای شهروندان به وجود می آورد.
وی گفت: نفوذ زباله ها به آب های زیر زمینی منطقه خسارت های جبران ناپذیری در دراز مدت به وجود خواهد آورد. رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با انتقاد از اجرا نشدن عمل تفکیک زباله های شهر گفت: این زباله ها به صورت غیر بهداشتی معدوم می شود به طوری که سفره های آب زیر زمینی این شهرستان را آلوده و سلامت مردم را به خطر می اندازد. دکتر ضاربان با تاکید بر توجه به بهداشت و سلامت شهروندان از مسوولان امور شهری خواست برای دفع بهداشتی زباله های این شهرستان چاره اندیشی کنند.
محمدانور هاشمزهی رییس حفاظت محیط زیست ایرانشهر نیز وضعیت دفع زباله در این شهرستان را نامطلوب ذکر کرد و گفت: بارها به مسوولان مربوطه در این رابطه هشدار داده ایم اما با وجود پیگیری های صورت گرفته متاسفانه هنوز هیچ گونه اقدامی در خصوص دفع اصولی و بهداشتی زباله در منطقه انجام نشده است.

منبع : ایرنا