بهره‌برداری از 5 دستگاه خدمات شهری در قزوین

یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 12:21
بهره‌برداری از 5 دستگاه خدمات شهری در قزوین
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: طی سال‌جاری از پنج دستگاه خدمات شهری بهره‌برداری شده است.

به گزارش پسماند ایران، مجتبی منتظری در آئین افتتاح بوستان آینده‌سازان (محله پونک) و بهره‌برداری از ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند که ظهر امروز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برای خرید ماشین آلات 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از 5 دستگاه خدمات شهری افزود: در سال‌جاری دستگاه پرس زباله با هدف کاهش حجم زباله و افزایش عمر لندفیل و حذف دفن در لندفیل با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال خریداری شده است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: خودروی شستشو و مکش فاضلاب با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک شهر خریداری شده است.
منتظری ادامه داد: این دستگاه با هدف شستشوی کامل انهار سرپوشیده و روباز به صورت مکانیزه و تخلیه فاضلاب به صورت اتوماتیک خریداری شده است.
این مسئول عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال 2 دستگاه خودروی کشنده سمی تریلر از محل تسهیلات بانک شهر خریداری شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: دستگاه خودروی کشنده سمی تریلر در راستای تجهیز ناوگان خدمات شهری و تسهیل و تسریع در حمل زباله به کارخانه کمپوست و کاهش زمان بارگیری و تخلیه خریداری شده است.
منتظری ادامه داد: چهار دستگاه خودمکش با اعتبار هر دستگاه 700 میلیون ریال از محل اعتبارات داخل شهری قزوین خریداری شده است که این دستگاه‌ها عملیات آبکش در مواقع بحران و آبگرفتگی در موقعیت‌های مختلف را تسریع می‌کند. منتظری تصریح کرد: برای تبدیل مواد آلی به کود کمپوست و کاهش خطرات زیست‌محیطی و برگشت سرمایه به اقتصاد جامعه دستگاه ویندرو ترنر (تاپ ترن) با اعتبار بیش از 18 میلیارد ریال خریداری شده است.
این مسئول اضافه کرد: با استفاده از این دستگاه مصرف کود شیمیایی در مصارف کشاورزی و باغی و فضای سبز حذف می‌شود.
اسحاق ترکمن مدیر مدرسه آینده‌سازان قزوین نیز در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات شهرداری قزوین برای ارائه خدمات عمرانی و شهری عنوان کرد: از اینکه شهرداری قزوین توانست در موعد مقرر بوستان آینده‌سازان را به پایان برساند، بسیار قابل تقدیر است.

منبع : خبرگزاری فارس