کارخانه بازیافت زباله خمین بعد از یک سال و نیم وقفه راه اندازی شد

یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 12:25
کارخانه بازیافت زباله خمین بعد از یک سال و نیم وقفه راه اندازی شد
حسین پاکزاد افزود: علت وقفه در کار این کارخانه خرابی تجهیزات و غیر فعال شدن پیمانکار بود که با اعتبار 500 میلیون ریال برای تامین و تعمیر تجهیزات قطعات مورد نیاز، این کارخانه تعمیر و در مدار فعالیت قرار گرفت. 

وی بیان کرد: روزانه 60 تن زباله در این شهر تولید می شود که 70درصد آن بازیافت و 30 درصد بقیه نیز به صورت بهداشتی دفن می شود.
شهردار خمین افزود: پس از فرایند بازیافت، زباله به کمپوست، کود قابل مصرف در زراعت و باغبانی تبدیل و زباله های مواد پلاستیکی، حلبی و آهن آلات نیز بسته بندی و به فروش می رسند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خمین هم در این ارتباط گفت: با فعال شدن این کارخانه تبدیلی، معضلات زیست محیطی وآلودگی آب وخاک در این شهر کاهش می یابد.
سید علیرضا شریفی افزود: در صورتی که از زباله های شهری در سامانه مدیریت پسماند استفاده بهینه ای نشود بر اثر انباشت آن در طبیعت موجب آلودگی خاک و سفره های آب های زیرزمینی می شود.
وی بیان کرد: یکی از بهترین شیوه های دفن پسماند، بازیافت است و پسماندهای خشک به ویژه کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلزات و شیشه از ارزش اقتصادی برخوردارند که با تفکیک، در این واحد بازیافت به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می شوند که باعث جلوگیری از اتلاف منابع و سرمایه های ملی می شود.اولین کارخانه بازیافت زباله استان مرکزی در شهرستان خمین سال 86 با اعتبار هفت میلیارد ریال احداث و راه اندازی شد.

 

منبع: ایرنا