کارخانه کمپوست بهشهر در سفر رییس جمهوری افتتاح می شود

دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 00:40
کارخانه کمپوست بهشهر در سفر رییس جمهوری افتتاح می شود
46 میلیارد ریال از هزینه ساخت کارخانه از محل اعتبارات داخلی و 45 میلیارد ریال از اعتبارات استانی

 

فرماندار بهشهر گفت که کارخانه کمپوست این شهرستان به عنوان پایلوت مازندران با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همزمان با سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید بهره برداری می شود.
محمدتقی نورزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به این که پیش از این شهرهای دیگر مازندران هم برای ساخت کارخانه کمپوست وارد عمل شده و ناموفق بودند ، کارخانه بهشهر به عنوان پایلوت مازندران انتخاب شده است.
وی به حضور معصومه ابتکار به عنوان نماینده اعزامی رئیس جمهوری در شرق مازندران اشاره کرد و گفت : این کارخانه به محوریت بهشهر با همکاری شهرداری های بهشهر ، نکا ، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا با هزینه 91 میلیارد ریالی ساخته و آماده بهره برداری شده است.
او ظرفیت کارخانه کمپوست بهشهر را 250 تن در روز اعلام کرد و افزود : 46 میلیارد ریال از هزینه ساخت این کارخانه از محل اعتبارات داخلی و 45 میلیارد ریال از اعتبارات استانی تامین شده است.
فرماندار بهشهر نبود جاده مناسب را از مشکلات راه اندازی کارخانه کمپوست معرفی کرد و گفت که با هماهنگی انجام شده و با 20 میلیارد ریال هزینه ، جاده منتهی به کارخانه آسفالت شده است.
وی تنها مشکل باقی مانده کارخانه را نبود دستگاه ریجکت برشمرد و افزود : بعد از افتتاح و بهره برداری از این کارخانه و در زمان استفاده از کمپوست، این دستگاه هم عملیاتی می شود.