دپوی پسماندهای صنعتی در شهرک صنعتی خمین

دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 02:02
دپوی پسماندهای صنعتی در شهرک صنعتی خمین
بازگشایی مجدد کارخانه بازیافت پسماند خمین گام موثری در جلوگیری از آلودگی آب و خاک

 

‌مدیر حفاظت محیط زیست خمین گفت: درخصوص دفع اصولی پسماند صنعتی تا این لحظه در شهرک صنعتی خمین اقدامی صورت نگرفته و پسماندها در شهرک صنعتی دپو می‌شوند.
علیرضا شریفی در گفت‌وگو با (ایسنا) با بازگشایی مجدد کارخانه بازیافت پسماند خمین گام موثری در جلوگیری از آلودگی آب و خاک برداشته شده است.
با اشاره به تولید روزانه 60 تن پسماند خانگی در شهرستان خمین اظهار کرد: این پسماندها در گذشته به صورت سنتی و به روال دیگر نقاط کشور دفن می‌شد، اما با پیگیری محیط زیست و شهرداری، کارخانه بازیافت شهرستان که چندسالی تعطیل بود مجددا کار خود را آغاز کرد.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام موثر در بهبود شرایط و کنترل آلودگی آب و خاک شهرستان تاثیر بسیار دارد، گفت: حتی در بحث پسماندهای بیمارستانی نیز تنها بیمارستان شهرستان مجهز به دستگاه اتوکلاو است و کلیه پسماندها از طریق آن بی‌خطرسازی می‌شود و شهرستان از این بعد با مشکلی مواجه نیست.
شریفی با بیان اینکه در حوزه پسماند صنعتی تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است و در محل شهرک صنعتی این پسماندها دپو می‌شود، گفت: در بحث پسماندهای خانگی نیز بخشی هنوز به روال قبل دفن می‌شود، اما مسلما وجود کارخانه بازیافت باعث شده است که حجم دفن بسیار کاهش یابد و آلودگی خاک و آب رخ ندهد.
وی تصریح کرد: مسلما چاره‌ای جز استفاده از راه و روش‌های قبلی وجود ندارد، اما روش‌های کنونی نیز روش‌های بهبودیافته گذشته است که آلودگی و تخریب زیست‌محیطی کمتری به دنبال دارد.
مدیر حفاظت محیط زیست خمین درخصوص وضعیت مدیریت پسماند در روستاها گفت: در روستاها پسماندها در مکانی مشخص دفن می‌شوند و اگر مشکلی از دید ساکنین و اهالی روستا وجود داشته باشد باید انتقال دهند تا به سرعت بررسی و در جهت رفع آن اقدام شود، اما تاکنون شکایت خاصی نبوده و حرکت و اقدامات در این راستا رو به جلو است.
شریفی طرح تفکیک از مبداء را که تاکنون در شهرستان خمین انجام نگرفته است را از جمله برنامه‌های در دستور کار شهرداری خمین عنوان کرد.