۹۵ درصد روستاهای دامغان فاقد مکان دفن بهداشتی زباله هستند

چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 02:31
۹۵ درصد روستاهای دامغان فاقد مکان دفن بهداشتی زباله هستند
اخطارهای لازم به کشتارگاه‌های دامغان برای جمع‌آوری فاضلاب و پس آب‌های ناشی از کشتار

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان با بیان اینکه ۹۵ درصد روستاهای شهرستان فاقد مکان دفن بهداشتی زباله هستند، گفت: این امر باعث شیوع بیماری در روستاها می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید وحید میر رکنی ظهر سه شنبه در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دامغان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان ۶۹ درصد کلر زن آب در روستاهای این شهرستان مطلوب و ۳۱ درصد دیگر آب روستایی در بخش کلر زنی نامطلوب است.
وی گفت: آب شرب روستاها باید در اختیار آب و فاضلاب روستایی قرار گیرد تا به موقع نسبت به کلر زنی آن اقدام شود. ۳ رستوران دامغان پلمب شدند
فرماندار شهرستان دامغان نیز با تأکید بر ضرورت بهبود وضعیت آب و همچنین امور بهداشتی روستاها و بهسازی زیرساخت‌ها، اظهار داشت: باید با جدیت اقدامات لازم در خصوص سلامت و امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان صورت گیرد.
علی‌اصغر مجد با بیان اینکه در طی چند ماه اخیر تاکنون سه واحد رستوران به علت عدم رعایت بهداشت از سوی بازرسان پلمپ شدند، تصریح کرد: با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند برابر مقررات برخورد می شود. وی همچنین در خصوص برخورد با دوره گردان و دست‌فروشان عرضه‌کننده مواد غذایی به‌ویژه مواد غذایی فسادپذیر از سوی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی تأکید کرد.
ضرورت تامین اعتبار لازم به تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر دامغان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان نیز در این نشست به بحث فاضلاب مسکن مهر این شهرستان اشاره داشت و افزود: باید اعتبارات لازم برای ادامه پروژه تصفیه خانه فاضلاب این بخش اختصاص یابد.
فرامرز اسفندیاری گفت: اخطارهای لازم به کشتارگاه‌های دامغان برای جمع‌آوری فاضلاب و پس آب‌های ناشی از کشتار داده شده است و باید هر چه زودتر برای جمع‌آوری فاضلاب این دو کشتارگاه تدابیری اندیشیده شود.
در این جلسه هر یک از اعضا گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های خود درزمینه بهداشت و ارتقاء سطح سلامت شهروندان ارائه دادند.