آسیب زباله به حیات وحش بیش از شکاراست

پنجشنبه 23 مهر 1394 ساعت 10:44
آسیب زباله به حیات وحش بیش از شکاراست
تخریب محیط زیست و رهاسازی زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت بیش از شکار، حیات وحوش را به مخاطره انداخته است.

به گزارش پسماند ایران؛ رئیس هیئت مدیره کانون شکار و دوستداران طبیعت استان قزوین با تأکید بر اینکه فعالان محیط زیست باید بیش از همه نسبت به آلودگی های محیط زیست حساس باشند گفت: فعالیت شکارچیان با مجوز و طبق برنامه کارشناسی صورت می گیرد تا به ایجاد تعادل در جمعیت وحوش کمک کند.
عباس نیکویه دیشب در اولین گردهمایی شکارچیان و صیادان استان گفت: افکارعمومی نسبت به شکارچی دیدگاه منفی دارد که این دیدگاه باید تعدیل و اصلاح شود چرا که شکارچیان، حافظان و دوستداران طبیعتند.
وی افزود: اعطای مجوز سلاح و پروانه شکار به شکارچیان بر اساس برنامه و قوانین صورت می گیرد و این افراد تنها در محدوده های حفاظت شده و مجاز، فعالیت می کنند.
رئیس هیئت مدیره کانون شکار استان اضافه کرد: در تمام دنیا شکار بر اساس اصول علمی و کارشناسی و با مطالعه دقیق اطلاعات زیستی و جمعیتی وحوش صورت می گیرد و تنها در صورت افزایش بی رویه حیوانات مجوز شکار صادر می شود که این روند باید در کشور ما نیز انجام شود.
درویشان پور رئیس کانون شکار و دوستداران طبیعت استان قزوین نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون گفت: شکار نباید به طور کلی ممنوع باشد بلکه باید به شکل مناسب و منطقی تعریف شود.
کانون شکار و دوستداران طبیعت استان قزوین در سال 88 تأسیس شده و در حال حاضر 180 عضو دارد.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل در شهرستان تاکستان با وسعت 25 هزار و 198 کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان