پایش زباله های مراکز درمانی پیشوا از مرحله تولید تا دفع

پنجشنبه 23 مهر 1394 ساعت 10:50
پایش زباله های مراکز درمانی پیشوا از مرحله تولید تا دفع
پایش مستمر مراکز تولید پسماند پزشکی به منظور کنترل هرچه بیشتر اثرات نامطلوب آن

 

رئیس محیط زیست شهرستان پیشوا از تشکیل جلسه کمیته فرعی کارگروه پسماند با موضوع بررسی وضعیت و ساماندهی پسماندهای پزشکی شهرستان پیشوا که از مصوبات جلسه کارگروه پسماند شهرستان است خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، اسماعیل میرانزاده با اعلام این خبر گفت: روز گذشته جلسه کمیته کارگروه فرعی پسماند شهرستان پیشوا در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور معاون فنی عمرانی فرمانداری، مدیر شبکه بهداشت و درمان، معاونت خدمات شهری شهرداری و نماینده نظام پزشکی شهرستانهای ورامین و پیشوا و نماینده پزشکان و سایر نمایندگان دستگاههای مسئول به دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به اینکه برابر قوانین و مقررات، نظارت و مسئولیت حسن اجرای قانون مدیریت پسماند به عهده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد بنابراین پایش مستمر مراکز تولید پسماند پزشکی به منظور کنترل هرچه بیشتر اثرات نامطلوب آن بر روی محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اجتناب ناپذیر است.
میران زاده اظهار داشت: پسماندها و زباله های مراکز بهداشتی و درمانی میبایست از مرحله تولید ،حمل و نقل، بی خطر سازی و دفع مورد پایش قرار گیرند تا ضمن اطمینان از تفکیک مناسب و فرایند بی خطرسازی، امحاء و دفن هریک از آنها بصورت اصولی و بر اساس استانداردهای موجود انجام پذیرد.

 

منبع : خبرگزاری مهر