در مدارس محیط زیست دروس مدیریت پسماند، بازیافت و مدیریت مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده می‌شود

شنبه 25 مهر 1394 ساعت 02:23
در مدارس محیط زیست دروس مدیریت پسماند، بازیافت و مدیریت مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده می‌شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست نیازمند نگاه ملی است گفت: در مدارس محیط زیست مسائلی همچون مدیریت پسماند، بازیافت و مدیریت مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.
به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار صبح امروز در حاشیه آئین افتتاح نخستین هنرستان جم (جامع محیط زیست) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تغییر نگرش در مدارس کشور به مسئله محیط زیست کمک شایانی به تغییر نگرش به محیط زیست در جامعه می‌کند.
وی با ابراز خوشحالی از ایجاد نخستین هنرستان جامع محیط زیست در خراسان رضوی افزود: قرار نیست در همه کشور دبیرستان‌های محیط زیست احداث شود چرا که برخی از این دبیرستان‌ها وجود دارد و تنها نیاز به تغییر نگرش در مدارس دارند. معاون رئیس جمهور داشتن فضای سبز لازم را یکی از اقدامات مدارس محیط زیست عنوان‌کرد و گفت: تنها با تغییر ساختار آموزشی می‌توان نگرش محیط زیستی در مدارس و در بین دانش‌آموزان رواج داد.
ابتکار با بیان اینکه محیط زیست نیازمند نگاه ملی است و باید از جنبه‌های علمی بسیار دقیقی به مسئله محیط زیست ورود پیدا کرد، عنوان‌کرد: با توجه به شرایط محیط زیستی کشور باید مدارس و دانش‌آموزان با شرایط محیط زیست کشور آشنا شوند که خوشبختانه در کشور مدارسی با استانداردهای لازم در این زمینه در سطح کشور فعال هستند.
رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح‌کرد: در مدارس محیط زیست مسائلی همچون مدیریت پسماند، بازیافت و مدیریت مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. ابتکار گفت: هم‌اکنون دبیرخانه محیط زیست در 94 مدرسه خراسان رضوی فعال است.