300 دانش آموز منطقه 19 تهران، همیار بازیافت شدند

شنبه 25 مهر 1394 ساعت 02:30
300 دانش آموز منطقه 19 تهران، همیار بازیافت شدند
شهردار منطقه 19 از همیار بازیافت شدن 300 دانش آموز مدارس این منطقه خبر داد.

به گزارش پسماند ایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19 تهران، رضا نثاری گفت: طرح همیار بازیافت در حال حاضر در 70 مدرسه مقاطع ابتدایی و راهنمایی سطح منطقه در حال اجرا است و مدارس دیگری که مایل به مشارکت در این طرح هستند می توانند از طریق تعامل با اداره بازیافت منطقه نسبت به اجرای طرح اعلام آمادگی کنند.
وی نقش همیاران بازیافت را در جلب همکاری دانش آموزان به تفکیک پسماندها و اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک بسیار مهم دانست و بیان کرد: دانش آموزان عضو این طرح با کاور و کلاه های ویژه در زمان زنگ تفریح، آموزشها و تذکرات لازم را دراین خصوص به سایر دانش آموزان مدرسه، ارائه می دهند.
نثاری با بیان اینکه کلبه های بازیافت نیز در 9 مدرسه سطح منطقه مستقر هستند افزود: مسئولین این کلبه ها که از بین همیاران بازیافت فعالیت می کنند، ضمن آموزش دانش آموزان، به تحویل کارت های امتیاز در قبال دریافت پسماندهای خشک آنان می پردازند.
وی ادامه داد: دانش آموزانی که موفق به کسب بیشترین کارت شوند جوایزی از طریق اداره بازیافت دریافت خواهند کرد. نثاری در ادامه به فعالیت 20 غرفه بازیافت این منطقه در جمع آوری پسماندهای خشک اشاره کرد و گفت: روزانه نزدیک به 4 تن پسماند خشک شهروندان از طریق این غرفه ها جمع آوری و اقلام تشویقی تحویل آنها می شود.
وی همچنین به تداوم آموزشهای تفکیک پسماند در راستای طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک اشاره و بیان کرد: این آموزش ها در ناحیه 2 این منطقه به 14 هزار و 557 نفر رسیده است که از بین آنها 7 هزار و 158شهروند با طرح مشارکت داشته اند. بازیافت با جداسازی زباله های خشک از تر به آماده سازی آنان برای بهره برداری مجدد کمک شایانی می کند.
آهن آلات، قراضه آهن، پلاستیک، شیشه، کاغذ، مقوا، برخی مواد شیمیایی بیشترین قابلیت را برای بازیافت دارد و در موارد زیادی این قبیل زباله ها به کود کمپوست تبدیل می شود.
بازیافت از هدر رفتن منابع سودمند و سرمایه های ملی جلوگیری می کند و مصرف مواد خام و مصرف انرژی را کاهش می دهد.