توزیع مخازن و بسته‌های آموزشی ویژه بازیافت در مساجد و هیئت‌های جنوب‌ شرق تهران

شنبه 25 مهر 1394 ساعت 13:18
توزیع مخازن و بسته‌های آموزشی ویژه بازیافت در مساجد و هیئت‌های جنوب‌ شرق تهران

مدیر شهری جنوب‌ شرق تهران از توزیع مخازن و بسته‌های آموزشی بازیافت بین مساجد و هیئت‌های مذهبی منطقه همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد.
به گزارش پسماند ایران به‌نقل از روابط‌ عمومی مدیریت شهری جنوب‌شرق تهران، علی اکبر انجمنی از توزیع مخازن و بسته‌های آموزشی بازیافت بین مساجد و هیئت‌های مذهبی منطقه همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد. وی با اعلام این مطلب گفت: آموزشگران بازیافت با هدف اصلاح الگوی مصرف و کاهش تولید پسماند در مراسم عزاداری ماه محرم، در مساجد منطقه حاضر شدند و به شهروندان نمازگزار آموزش‌های لازم داده شد، در این راستا همچنین ضمن توزیع کیسه پسماند خشک بین نمازگزاران، مخازن پسماند به مساجد تحویل و توزیع شده است.
مدیر شهری جنوب‌شرق تهران با اشاره به برگزاری تجمع مسئولان و امنای هیئت‌های مذهبی جنوب شرق تهران افزود: در این برنامه که همه ساله در آستانه ماه محرم بین شهرداری و هیئات مذهبی برگزار می‌شود، تعداد هزار بسته پکیج شامل کیسه پسماند خشک و بروشور، 150 عدد مخزن 120 لیتری آبی رنگ ویژه بازیافت و 4 هزار جلد کتاب با عنوان «امام حسین (ع) در آینه قرآن و روایات» توزیع شد و همچنین سه نفر از آموزشگران بازیافت منطقه با حضور در مساجد، مسایل آموزشی در زمینه کاهش تولید پسماند را مطرح کردند.
بر پایه این گزارش، طرح بازیافت در مساجد از عید غدیر خم آغاز شده و تا ماه محرم ادامه خواهد داشت. همچنین در صورت اعلام نیاز مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی به مخازن بازیافت و...، اقلام درخواستی به این اماکن مذهبی تحویل داده می‌شود.