نظافت شهری و مدیریت پسماند با مدیریت مردم محقق می‌شود

شنبه 25 مهر 1394 ساعت 23:33
نظافت شهری و مدیریت پسماند با مدیریت مردم محقق می‌شود
همکاری و مشارکت مردم در راستای مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به آماده‌سازی سازمان پسماند برای ایام محرم در راستای مدیریت نظافت شهری گفت: اقدامات نظارتی و مدیریتی در زمینه پاکسازی شهر در این ایام با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری انجام می‌گیرد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: دستورالعمل برای پیمانکاران ابلاغ شده تا برای مدیریت هر چه بهتر ایستگاه‌های صلواتی نیروهای مازاد جذب شود و کیفیت ماشین‌آلات از نظر پوشش‌دهی کل شهر افزایش پیدا کند.
وی به ارتقای کیفیت نظافت شهری در این ایام اشاره و عنوان کرد: در بین ایستگاه‌های صلواتی کارتن پلاست توزیع شده تا رعایت نظافت انجام گیرد.
میرابراهیمی با بیان اینکه در اجرای کار خیر باید تمام جوانب را در نظر گرفت خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ را در مجموعه شهر نهادینه کنیم، کار خیر زمانی کامل می‌شود که تمام جوانب را در نظر بگیریم و برای کسی مزاحمت ایجاد نکنیم و موجب آزار دیگران نشویم.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه شهروندان نباید بگذارند ظروف یکبار مصرف موجب آلودگی شهر شود، تصریح کرد: باید تمام موارد رعایت شود و همه در بحث نظافت شهری توجه کنند.
وی از نصب بنر مقابل ایستگاه‌های صلواتی در راستای فرهنگسازی خبر داد و اظهار داشت: از باب بازآموزی از سوی کمیته فرهنگ شهروندی بنرهایی تهیه و در سطح شهر نصب شده تا به شهروندان تلنگر زده شود که ظروف یکبار مصرف را در سطل زباله بیندازند.
میرابراهیمی به افزایش تولید زباله در این ایام اشاره کرد و افزود: در روز‌های عادی 730 تن زباله تولید می‌شود ولی در این ایام با افزایش این رقم روبه‌رو هستیم بنابراین از شهروندان تقاضا داریم تا همراه شوند که زباله‌های خشک به صورت تفکیک شده جمع‌آوری شود.
وی خواستار مشارکت شهروندان با باشگاه همیاران بازیافت شد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت افزایش تولید زباله صورت گرفته ولی امیدواریم شهروندان نیز در این زمینه همکاری کنند.