همکاری نکردن شهرداری در بازیافت نخاله‌های کرمانشاه

یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 12:27
همکاری نکردن شهرداری در بازیافت نخاله‌های کرمانشاه
مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه گفت: شهرداری برای بازیافت نخاله با ما همکاری نمی‌کند.

هایده شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، از همکاری نکردن شهرداری برای فعالیت سایت بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه انتقاد کرد و افزود: ما هنوز برای آغاز به کار مجدد سایت بلاتکلیف هستیم. وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای ذهن شهردار را پُر کردند که این کار باید به مناقصه گذاشته شود، نه اینکه توسط شرکت بازیافت انجام شود.
مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره به هزینه 14 هزار تومانی بازیافت هر تن نخاله ساختمانی، عنوان کرد: براساس محاسبه ما، احتمالا از فروش هر تن نخاله بازیافت شده 3000 تا 5000 تومان درآمد داشته باشیم و قرار شد مابقی این هزینه از خود مردم اخذ شود. اکنون شهرداری این رقم را محسابه کرده و براساس متراژ از مردم می‌گیرد، اما یک ریال هم به شرکت بازیافت نمی‌دهد، این در حالیست که ما چهار ماه کار کردیم و شهرداری هیچ پولی به ما نداد.
شیرزادی ادامه داد: اکنون قرار است در شورای شهر درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود که منتظر نتیجه آن هستیم و به علاوه از استاندار جدید هم وقت ملاقات گرفتیم.
وی از انتقال تجهیزات و دستگاه‌های بازیافت نخاله ساختمانی به محل جدید سایت خبر داد و یادآور شد: حدود چهار ماه در مکان موقت قبلی کار کردیم، اما زمین جدیدی از منابع طبیعی گرفتیم و حتی پول آن را نیز به کشاورزان دادیم. این زمین پشت سایت بازیافت زباله واقع شده و اکنون ماشین آلات در آن مستقر هستند.
شیرزادی از هزینه حدود 6 میلیارد تومانی که برای خرید ماشین‌آلات شده یاد کرد و افزود: این تجهیزات می‌توانست روزانه حدود 2000 تن نخاله ساختمانی را بازیافت کند و به علاوه برای 100 نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کند.
سایت بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه تنها سایت در کشور است که اوایل سال 93 کار خود را آغاز کرد و بعد از مدتی تعطیل شد.