ضرورت مدیریت پسماندهای روستایی و مناطق گردشگری اهر

سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 03:14
ضرورت مدیریت پسماندهای روستایی و مناطق گردشگری اهر
ریختن زباله در مناطق زیست محیطی خسارت های جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت. 

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر به ضرورت مدیریت و پاکسازی پسماندهای روستایی و مناطق گردشگری اهر تاکید کرد و گفت: وجود پسماندها و زباله ها در طبیعت، موجب آلودگی محیط زیست می شود.
حسن جبلی پیما در حاشیه جمع آوری پسماندهای روستایی اهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرهنگ سازی کردن در راستای پاکسازی مناطق روستایی شهرستان اهر در حفظ منابع طبیعی نقشی موثر داشته و باید همچنان در سایر روستاها نیز گسترش یابد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر با اشاره به اینکه مدیریت پسماندهای روستایی با مشارکت دانش آموزان و برخی از تعاونی ها صورت می گیرد، افزود: آموزش دانش آموزان برای حفظ محیط زیست آینده روشنی را در جهت پاکسازی مناطق روستایی و شهری از پسماندها رقم می زند.
وی از پاکسازی پسماند و زباله چندین منطقه گردشگری و جنگلی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: در پاکسازی مناطق گردشگری و جنگلی این شهرستان تنها با ماموران حفاظت محیط زیست شدنی نیست و بایستی از ظرفیت های دانش آموزان نیز استفاده کرد. جبلی پیما با بیان اینکه وجود پسماندها و زباله ها در طبیعت، موجب آلودگی محیط زیست در اهر می شود، اضافه کرد: ریختن زباله در مناطق زیست محیطی خسارت های جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر تصریح کرد: به خاطر نبود طرح تفضیلی در اهر نمی توان میزان تولید زباله و پسماند را مشخص کرد و همچنین در صورت مدیریت نادرست زباله ها، محیط زیست این شهرستان را با چالش های اساسی روبرو می کند.