پیش بینی تولید پسماندکمتر درمحرم امسال/ممنوعیت استفاده موادپلیمری

سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 14:39
پیش بینی تولید پسماندکمتر درمحرم امسال/ممنوعیت استفاده موادپلیمری
 در محرم امسال استفاده از ظروف پلیمیری ممنوع شده است

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گفت: در محرم امسال با توجه به اینکه استفاده از ظروف پلیمیری ممنوع شده، پیش بینی می کنیم تولید پسماند کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین جعفری بااعلام این مطلب افزود: باتوجه به حمایت هایی که از سوی شرکت ظروف یکبار مصرف زیست تخریب پذیر، صورت گرفته و همچنین ممنوعیت استفاده از ظروف پلمیری، در سازمان میوه و تره بار و همچنین فروشگاه شهروند، پیش بینی می شود که در ماه محرم امسال، پسماندهای پلیمیری کمتری در پایتخت تولید شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه استفاده از ظروف های زیست تخریب پذیر که قرار است بصورت آزمایشی در ماه محرم صورت گیرد و استقبالی که شهروندان و هیات ها از این ظروف برای تهیه نذورات خود داشته اند، پیش بینی می شود که تولید پسماندهای پلیمیری به مراتب کمتر از سال گذشته باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به حجم کم استفاده از ظروف پلمیری و استفاده زیاد از ظروف زیست تخریب پذیر و همچنین همکاری هایی که بین شرکت های ظروف یکبار مصرف صورت می گیرد، احتمال کاهش تولید پسماند و و اشتیاق مصرف مواد زود تخریب پذیر پیش بینی می شود.
مواد پلیمری به موادی گفته می شود که با تلاش براي دستيابي به مواد جديد، با استفاده از مواد آلي (عمدتا هيدروكربن‌ها) موجود در طبيعت به توليد مواد مصنوعي نايل شد. اين مواد عمدتا شامل عنصر كربن، هيدروژن، اكسيژن، نيتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پليمري معروف هستند. مواد پليمري يا مصنوعي كاربردهاي وسيعي از جمله در ساخت وسايل خانگي، ظروف یکبار مصرف، اسباب بازي‌ها، بسته بندي‌ها، كيف و چمدان، كفش، ميز و صندلي، شلنگ‌ها و لوله‌هاي انتقال آب، مواد پوششي به عنوان رنگ‌ها براي حفاظت از خوردگي و زينتي، لاستيك‌هاي اتومبيل و بالاخره به عنوان پليمرهاي مهندسي با استحكام بالا حتي در دماهاي نسبتا بالا درساخت اجزايي از ماشين آلات، دارند.