فعالیت خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط زیست در مساجد و تکایا سراسر شهر

چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:24
فعالیت خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط زیست در مساجد و تکایا سراسر شهر
جمع آوری و تفکیک پسماندهای خشک و تر در حاشیه مراسم عزاداری 

 

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای طرح داوطلبانه خادم (خدمتگزار افتخاری دوستدار محیط زیست) در سراسر هیئت‌ها، تکایا و مساجد شهر تهران خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، محمد مهدی گلمکانی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه فرا رسیدن ایام معنوی محرم و صفر و برگزاری مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورا و به منظور نهادینه کردن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط زیست در سطح جامعه، ستاد محیط زیست شهر تهران در نظر دارد که طرح داوطلبانه خادم هیات(خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط زیست) را در برخی تکایا و مساجد شهر تهران به اجرا در آورد.
وی گفت: هدف از اجرای طرح خادم آموزش و فرهنگ سازی جهت پاکیزیگی محیط شهری در مراسم ها و مناسبت های مذهبی است.
گلمکانی با بیان اینکه این طرح در قالب جمع آوری و تفکیک پسماندهای خشک و تر در حاشیه مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) برگزار می شود افزود: طرح خادم با همکاری اداره کل سلامت، سازمان مدیریت پسماند، مناطق22گانه و مشارکت سازمانهای مردم نهاد، هیئات مذهبی، مساجد، تکایا و شهروندان، به صورت متحدالشکل برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرای طرح داوطلبانه خادم به مناطق 22گانه ارائه شده است تصریح کرد: خادمان نقش راهنما و اطلاع رسانی را بر عهده دارند و همسو با دیگر عزداران حسینی به صورت داوطلبانه و افتخاری مشارکت می کنند.
به گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گلمکانی ادامه داد: خادمین همچنین با ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی در زمینه عدم رها سازی زباله و ظروف یکبار مصرف در محیط شهری و تفکیک پسماندهای خشک و تر به عزاداران حسینی در حفظ و پاکیزگی هیئت‌ها و محیط پیرامون خدمت می کنند.