تصویب اعتبار 7.5 میلیارد تومانی به نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:31
تصویب اعتبار 7.5 میلیارد تومانی به نیروگاه زباله‌سوز نوشهر
شهردار نوشهر از اختصاص حدود 7.5 میلیارد تومان اعتبار به نیروگاه زباله‌‌سوز نوشهر خبر داد.

فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری نوشهر 28 میلیارد تومان است، اظهار کرد: ضرورت تدبیر ایجاد درآمدی غیر از درآمدهای حاصل از ساخت‌ و سازها کاملاً ملموس است و این بحث سنگین کارشناسی را می‌طلبد تا شهرداری‌ها به‌سمت درآمدی بروند که هیچ وابستگی به جایی نداشته باشند.
وی همچنین تحولات قیمت در حوزه نفت را نیز مشکل‌ساز دانست و افزود: دوران سخت مادی را داریم، ولی امیدواریم برجام باعث تحرکات و رونق اقتصادی شود.
شهردار نوشهر گفت: بر اساس بودجه امسال به‌دلیل رکود اقتصادی با مشکلات مالی سختی روبه‌رو هستیم، همچنین ساخت و سازها نیز در منطقه کاهش یافته و این مسئله رکود را بیشتر کرده است.
این مسئول بیان کرد: افرادی که از قبل پروژه گرفته بودند نیز نتوانستند به تعهدات خود در زمان مقرر عمل کنند و این رکودها باعث کاهش نقدینگی شده و آسیب جدی برای شهرداری محسوب می‌شود.
بنی‌شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: باید برای درآمد شهرداری‌ها از سوی وزارت کشور فکر اساسی برای هزینه‌های جاری شود، زیرا امورات جاری هم در خطر است و این موضوعات اقتصادی موجب ایجاد نوسانات در خدمات به شهروندان می‌شود. وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی در این شهرداری، ولی پروژه‌های ما در سال 94 تعطیل نشدند، تصریح کرد: در بحث آسفالت یک انقلاب ایجاد شد و امسال به اندازه سه سال گذشته، شهرداری عملیات آسفالت را انجام داد.
شهردار نوشهر با اشاره به نیروگاه زباله‌سوز و ورود 65 درصدی تجهیزات آن به نوشهر، اضافه کرد: زمانی که این نیروگاه را تحویل گرفتیم، در حدود 5 درصد پیشرفت داشت اما اکنون به 40 درصد پیشرفت در بخش ابنیه رساندیم.
وی از اختصاص حدود 7.5 میلیارد تومان به نیروگاه زباله‌‌سوز نوشهر خبر داد و اظهار کرد: برای تکمیل ابنیه به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم 7.5 میلیارد از محل مصوبات هیئت وزیران بوده و 500 هزار تومان نیز از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان درنظر گرفته شد که بخش زیادی از مشکلات را حل می‌کند، همچنین 65 درصد تجهیزات نصب می‌شود و اگر پول‌ها به‌موقع برسد، برای اواخر سال 95 یا 96 به بهره‌برداری کامل می‌رسد. شیخ‌الاسلامی پیشرفت عملیاتی شدن نیروگاه زباله سوز نوشهر را از ساری و رشت جلوتر دانست و گفت: کلیات مصوبه را در زمینه این نیروگاه را هم از محیط زیست گرفتیم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: سیستم یکپارچه‌سازی شهری در نوشهر را امسال از 20 هزار پلاک شروع کردیم که تاکنون حدود 13 هزار پلاک تحت سیستم جامع شهری قرار گرفتند و بقیه 7 هزار پلاک دیگر در مرحله دوم اجرا ‌می‌شود. شهردار نوشهر همچنین با بیان اینکه از این پس پرونده‌های اداری شهروندان در پوشه‌های جدید با طراحی ویژه شهرداری نوشهر نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: سال 95 استارت سیستم یکپارچه‌سازی جامع شهرسازی در شهرداری نوشهر زده می‌شود.
این مسئول یادآور شد: در منطقه تفریحی و توریستی سیترا به کمک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبار حدود یک‌میلیارد تومان، خیابان کنار جهاد کشاورزی و دیوارسازی رودخانه این مسیر کاملاً انجام شد.
وی افزود: عملیات نصب روشنایی، جدول و کانیوو هم در این مسیر به اجرا درآمد و آسفالت آن نیز تا 30 درصد انجام و بقیه 70 درصد تا عید کامل می‌شود و در کل یک خیابان جدید عمود بر سیترا به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.
شهردار نوشهر از تحویل گرفتن زمین 6 هکتاری که برای پارک جنگلی در «چشمه گردوک» در نظر گرفته خبر داد و گفت: این زمین به‌دلیل عدم اجرای تعهدات از سوی پیمانکار در حال بازپس‌گیری از شهرداری بود که جلوی آن گرفته شد و اکنون تثبیت مالکیت شد و 200 میلیون تومان اعتبار برای دیوارسازی، سرویس بهداشتی، نگهبانی درنظر گرفته شد و همه این‌ها در فاز اول انجام می‌شود و در فاز بعدی صندلی و آلاچیق و سایه‌بان، آب، برق و ... آن اجرایی و برای استفاده عموم مردم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع : فارس