اختلاف شهرداری و سرمایه گذارعلت تعطیلی کارخانه کمپوست اهر آذربایجان شرقی

پنجشنبه 30 مهر 1394 ساعت 00:44
اختلاف شهرداری و سرمایه گذارعلت تعطیلی کارخانه کمپوست اهر آذربایجان شرقی
 چرخ این کارخانه کمتر از 6 ماه دوام نیاورد و از حرکت باز ایستاد

 

اختلافات شهرداری و سرمایه گذار موجب تعطیلی کارخانه کمپوست اهر در آذربایجان شرقی شده است .
به گزارش پسماند ایران ،کارخانه کمپوست اهر با ظرفیت بازیافت300 تن زباله در روز سه سال قبل به عنوان دومین کارخانه بزرگ بازیافت زباله و تولید کمپوست در استان افتتاح شد.
اما چرخ این کارخانه کمتر از 6 ماه دوام نیاورد و از حرکت باز ایستاد و امروز بیش از سه سال از تعطیلی این کارخانه پمی گذرد.
شهردار اهر، علت تعطیلی این کارخانه را اختلاف شهرداری با سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: به علت نیاز شهرستان به راه اندازی مجدد این کارخانه، امسال تلاش می کنیم داریم مشکلحل شود . فلاح گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه 300 تن در روز است که علاوه بر تبدیل روزانه 150 تن زباله شهرستان اهر به شهرهای همجوار نیز ارائه خدمات می کرد .
از طرف دیگر سرمایه گذار طرف مشارکت شهرداری اهر نیز در خصوص تعطیلی این کارخانه گفت: متأسفانه در گذشته شهرداری به تعهدات خود که 30 درصد سهم شهرداری و 70 درصد بخش خصوصی مبود عمل نکرده و این کارخانه به علت حمایت نشدن ازناحیه شهرداری پس از شش ماه کارتعطیل گشده است.
ایوب حمزه زاده گفت: با راه اندازی مجدد این کارخانه که 60 نفر از کارگران بیکار شده اند به کار خود باز خواهند گشت، ضمن اینکه علاوه بر آن یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان هم برطرف می شود. رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر نیز راه اندازی کارخانه کمپوست را ضروری برشمرد و خواستار بازگشایی مجدد آن شد. حسن جبلی پیما، با اشاره به اینکه روزانه یکصد و پنجاه تن زباله دراین شهرستان تولید می شود دفع غیر اصولی ان را زمینه ای برای افزایش آلودگی های زیست محیطی برشمرد.
وی، گفت: متأسفانه از سه سال گذشته کارخانه کمپوست شهرستان اهر به دلیل اختلاف بین شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی به حالت تعطیل درآمده و زباله ها در مرکز موقت زباله ای شهرداری دفن می شود.
جبلی پیما، افزود: قرار گرفتن مرکز دفن زباله شهرداری در نزدیکی شهر احتمالآلودگی و تولید میکربها را افزایش می دهد . رئیس اداره حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد: مشکلات شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر با همکاری دستگاه های مرتبط برای راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست حل شود .

 

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان