فرماندار: استفاده از پلاستیک در کشاورزی بلای جان طبیعت رزن شده است

پنجشنبه 30 مهر 1394 ساعت 03:58
فرماندار: استفاده از پلاستیک در کشاورزی بلای جان طبیعت رزن شده است
باقی ماندن پلاستیک پس از کشت محصولات کشاورزی بلای جان محیط زیست شده است.

به گزارش پسماند ایان به نقل از  روابط عمومی فرمانداری رزن فتحعلی حسینی فرماندار رزن روز چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان رزن بیان کرد: استفاده از روکش پلاستیکی در کشت محصولات کشاورزی هر چند در مصرف آب و رویش گیاهان تاثیر بسیاری دارد ولی پسماند حاصل از آن علاوه بر مخرب بودن برای محیط زیست و اراضی کشاورزی، ظاهر و زیبایی شهر را از بین می برد.
وی تاکید کرد: باید کشاورزان را ملزم کرد بعد از برداشت محصولات خود پسماند پلاستیک ها را جمع آوری کنند همچنین دستگاههای مسئول موظف به نظارت و برخورد قاطع با متخلفان شوند.
وی با ذکر اینکه رییس جمهوری دولت یازدهم در شعارهای انتخاباتی خود به مسئله احیای محیط تاکید کردند گفت: در دولت تدبیر امید گامهای موثری برای حفظ محیط زیست برداشته شده است که نتیجه آن در مسدود کردن 164 چاههای کشاورزی و صرف جویی 51 میلیون متر معکب آب قابل مشاهده است.
مدیر کل محیط زیست استان همدان با ذکر اینکه رزن نخستین شهرستانی است که کارگروه پسماند را تشکیل داده گفت: این شهرستان پیشرو در امر نگهداری از محیط زیست است.
محمدرضا محمدی با ذکر اهمیت مدیریت پسماند بیان کرد: شهرستان رزن به عنوان یکی از چهار نقطه مدیریت پسماند است که می تواند شهرستانهای فامنین ، کبودرآهنگ و چند شهر دیگر را پوشش دهد.
وی تاکید کرد: در راستای مدیریت پسماندهای صنعتی شناسایی شرکتهای که آلایندگی زیاد محیطی دارند در اولویت این اداره کل است. محمدی از راه اندازی مرکز دفع پسماند های خبر داد گفت: محیط زیست قصد دارد با همکاری شهرداری رزن مرکز دفع پسماندهای شمال استان را در این شهرستان تاسیس کند.شهرستان رزن با دو هزار و 728 هکتار وسعت، سه بخش، سه شهر و 126 روستا افزون بر 116 هزار نفر جمعیت دارد.