توزیع 2 تن کیسه زباله بین هیئت‌های قزوین

یکشنبه 03 آبان 1394 ساعت 01:12
توزیع 2 تن کیسه زباله بین هیئت‌های قزوین
امسال طرح جدیدی درباره پسماندهای به جا مانده اجرا خواهد شد .

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: حدود دو تن کیسه زباله در اختیار هیئت‌ها و تکیه‌های مستقر در سطح شهر قزوین برای جمع‌آوری پسماندها قرار گرفته است.
مجتبی منتظری اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان سازمان پسماند شهرداری قزوین اقدام به نصب 50 بیلبورد جهت اطلاع رسانی پاکسازی شهر در خصوص این ایام کرده است و علاوه بر این، 300 بنر اطلاع رسانی در خصوص ظروف یکبار مصرف و عوارض آن در شهر قزوین نصب شده است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این سازمان علاوه بر اقدامات ذکر شده اطلاع رسانی‌های لازم را از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.
وی ادامه داد: تعداد 150 و 200 پایه سیار جهت نگهداری کیسه‌های زباله در مسیر حرکت هیئت‌ها اضافه شده و همچنین تخلیه مخازن در خیابان‌های پر ترددی همچون طالقانی، تهران قدیم، شهدا (سپه) و سلامگاه در سه شیفت صورت می‌گیرد. منتظری یادآور شد: نیروهای انسانی سازمان پسماند شهری در حدود 400 نفر هم در قبل از مراسم عزاداری و هم در حین مراسم جهت پاکسازی معابر و خیابان‌ها حضور دارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: امسال طرح جدیدی درباره پسماندهای به جا مانده اجرا خواهد شد و بر خلاف سال‌ گذشته پسماندهای به جا مانده از ایام سوگواری محرم به محمدآباد منتقل نمی‌شود.
این مسئول در خصوص طرح جدید سازمان پسماند شهری با اشاره به ماهیت ظروف پلیمری و مدت زمان طولانی تجزیه این ظروف، اضافه کرد: رایزنی‌های لازم با شرکت پرچم‌داران صورت گرفته است و قرار شده که تمامی ظروف پلیمری جمع‌آوری شده از مراسم عزاداری به این شرکت جهت بازیافت منتقل شود.
وی تاکید کرد: ظروف پلیمری در این ایام به دلیل قیمت ارزان بیشتر مصرف می‌شود این در حالی است که استفاده از این ظروف برای غذاها و نوشیدنی‌های گرم بسیار مضر بوده و احتمال بروز سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. منتظری افزود: حدود دو تن کیسه زباله در اختیار هیئت‌ها و تکیه‌های مستقر شده در سطح شهر قزوین برای جمع آوری پسماندها قرار گرفته و همچنین بروشورهایی برای اطلاع رسانی هیئت‌ها در این کیسه‌ها قرار داده شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: علاوه بر این دو تن کیسه زباله در اختیار نیروهای انسانی که وظیفه جمع‌آوری پسماندها را در ایام سوگواری امام حسین (ع) دارند قرار گرفته است.