بیمارستان و کشتارگاه اهر به دفن اصولی زباله و لاشه مجهز شوند

یکشنبه 03 آبان 1394 ساعت 11:52
بیمارستان و کشتارگاه اهر به دفن اصولی زباله و لاشه مجهز شوند
 استفاده از دستگاه بی خطر ساز (اتوکلاو) در بیمارستان و لاشه سوز در کشتارگاه 

 

فرماندار شهرستان اهر بر ضرورت تجهیز بیمارستان و کشتارگاه این شهر به سیستم های جدید دفن اصولی زباله های بهداشتی و لاشه های حیوانی تاکید کرد.
به گزارش پسماند ایران، سید محمد عابدی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اهر گفت: تجهیز بیمارستان و کشتارگاه اهر به سیستم های جدید دفن اصولی زباله های بهداشتی و لاشه های حیوانی را ضروری است وی در ادامه تصریح کرد: برای اینکه مشکلات زباله های تولیدی ناشی از مصرف مواد درمانی در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین لاشه های حیوانی کشتارگاه برای محیط زیست و مردم به وجود نیاید لازم است این زباله ها و لاشه ها به صورت اصولی دفن شوند.
فرماندار شهرستان اهر خاطر نشان شد: یکی از راهکارهای تحقق این هدف استفاده از دستگاه بی خطر ساز (اتوکلاو) در بیمارستان و لاشه سوز در کشتارگاه است که امیدواریم مسئولین امر به این موضوع ویژه ای داشته باشند.
وی ضمن تأکید بر مطالعه طرح جامع پسماند در شهرستان اهر گفت: باید تفکیک زباله ها از مبدأُ انجام شود که در این زمینه لازم است مردم با ادارات زیربط همکاری داشته باشند و همچنین توجه بیشتر کارخانه های تولیدی و معادن فعال و همچنین دهیاری ها در روستاها در جهت دفن اصولی پسماندهای تولیدی برای داشتن محیط سالم مد نظر قرار گیرد.
عابدی دربخش پایانی سخنان خود فعالیت مجدد کارخانه کمپوست اهر را لازم دانست و افزود: از شهرداری انتظار داریم هرچه سریع تر با تملک آن، خود و یا با مناقصه جهت واگذاری به سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی دارند، کارخانه را دوباره فعال کند.