اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

دوشنبه 04 آبان 1394 ساعت 12:44
اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای نیروگاه زباله‌سوز نوشهر
7 میلیارد تومان از محل سفر اخیر رئیس جمهوری به این نیروگاه اختصاص یافته است

 

به گزارش پسماند ایران، محمدعلی قمی‌اویلی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با اشاره به اینکه برخی اقدامات در حوزه مدیریت پسماند باید سریع انجام شود، اظهار کرد:‌ باید تدابیری اندیشیده شود تا دفع زباله در زمین‌های حاشیه شهر ریخته نشود و این از منظر زیست‌محیطی و سلامت انسان بسیار مضر است.
وی با بیان اینکه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، افزود: 7 میلیارد تومان از محل سفر اخیر رئیس جمهوری به این نیروگاه اختصاص یافت و با پیگیری‌هایی که در بحث ابنیه وجود دارد و تجهیزاتی که وارد نوشهر شده است، امیدواریم فاز اول این نیروگاه تکمیل شود.
فرماندار نوشهر درباره معضل شیرابه‌های زباله، خاطرنشان کرد: در این باره جلسات متعددی برگزار شد و از همان روزهای اول مقرر شده بود تا کار کارشناسی در راستای برای چگونگی حل مشکل شیرابه‌ها صورت گیرد اما در این مورد تعلل صورت گرفت و در حال حاضر پیشنهاد آهک‌پاشی و امثالهم ارائه شد.
وی تصریح کرد: شیرابه‌ها با بوی بسیار متعفن در فصل تابستان و افزایش میزان حجم آن بر اثر بارندگی در زمستان و ورود به رودخانه و دریا تهدید جدی در حوزه آسیب‌های زیست‌محیطی و حوزه سلامت است. قمی‌اویلی گفت: در کنار تصفیه‌ای که در زمینه پسماند داریم، باید اقداماتی در راستای طراحی‌های سیستمی بهتر معضل شیرابه‌ها حل شود و البته این مشکل تنها برای حوزه شهری نیست و باید در حوزه‌های بخش مرکزی نوشهر که دارای جمعیت قابل توجهی نیز است، به فکر حل مشکلات پسماند نیز بود
وی بر لزوم داشتن برگه قرارداد از سوی خودروهای دفع پسماند و فاضلاب تاکید کرد و افزود: خودرو‌های حمل فاضلاب حتما باید برای دفع پسماند دارای برگ قرارداد باشند و در غیر این صورت اجازه دفع آن را ندارند. فرماندار نوشهر ادامه داد: دهیاران و شوراها باید برای ساماندهی خودروهای فاضلاب کمک کنند و در این حوزه مقصد خودروها بسیار مهم و باید به آن توجه خاصی شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان‌های نوشهر و چالوس نیز با بیان اینکه تانکرهای حمل فاضلاب نیازمند ساماندهی هستند، اظهار کرد: باید در مناطقی که شبکه فاضلاب نصب شد، می‌توان یک پکیج نیز برای اجرا در نظر گرفت. سید شکرالله موسوی با تاکید بر اینکه باید به فکر جمع‌آوری و دفع فاضلاب‌های روستایی نیز بود، گفت: برای احداث تصفیه‌خانه 10 هکتار زمین در نظر گرفته شد و پیش‌بینی ما برای سال 1415 است، اما تاکنون تنها یک چهارم کار انجام شده است.

 

منبع : خبرگزاری فارس