رکودشدید مالی در پروژه بازیافت زباله/تولید انبوه پسمانددرکرمانشاه

سه شنبه 05 آبان 1394 ساعت 04:06
رکودشدید مالی در پروژه بازیافت زباله/تولید انبوه پسمانددرکرمانشاه
استان کرمانشاه در بحث بازیافت زباله‌ها پیشروترین استان کشور است

 

پروژه بازیافت زباله در استان کرمانشاه به دلیل نبود نقدینگی در آستانه رکود قرار دارد و تولید پسماند در کرمانشاه طی ۵ ماه گذشته به ۶۵۰ تن در روز رسیده است.
به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و هفتاد و ششمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرمانشاه شامگاه دوشنبه با حضور ۱۲ نفر از اعضا به ریاست کیومرث احمدی برگزار و در نشست علنی جلسه لایحه درخواستی از سوی شهرداری به بحث گذاشته شد. مازیار رضایی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این نشست به رکود اقتصاد شهری کرمانشاه اشاره‌ کرد و افزود: متاسفانه اکنون در اوج رکود ساخت و ساز هستیم و مشکل اقتصاد شهری به شهرداری ربطی ندارد.
مدیرعامل شرکت بازیافت زباله کرمانشاه در این نشست حاضر شد و ضمن انتقاد فراوان به عملکرد شهرداری در خصوص عدم حمایت از پروژه بازیافت زباله گفت: اکنون کارگران این پروژه از ۳ ماه گذشته تاکنون حقوقی دریافت نکرده و یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان فقط بابت حقوق کارگران بدهی داری.
هایده شیرزادی افزود: با وجود قول‌های مساعد از سوی مسئولان اما پروژه‌های ما در مرحله شکست و رکود قرار دارد. وی افزود: طی ۵ ماه گذشته روزانه به طور متوسط ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید شده اما آنچه مشهود است وسعت و تغییر نوع مصرف مردم و رغبت به استفاده از ظروف یکبار مصرف است.
شیرزادی مهمترین بحث در حوزه زباله را بازیافت پسماندها دانست و افزود: مهمترین برنامه ما بازیافت کامل و جلوگیری از دفن زباله است. مدیر عامل شرکت بازیافت زباله کرمانشاه گفت: اگر طرح مدیریت پسماندها اجرا شود نتیجه مثبت آن در قالب کاهش هزینه‌ها مشهود خواهد شد.
وی در ادامه افزود: پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در استان به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شده این در حالیست که برای این پروژه مبلغ ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت.
جبار گوهری دیگر عضو شورا گفت: استان کرمانشاه در بحث بازیافت زباله‌ها پیشروترین استان کشور است و پروژه بازیافت پسماند در این استان باید از منبع پایدار مالی برخوردار شود. وی افزود: اگر شهرداری کرمانشاه مسئله دیگری را مهمتر از رسیدگی به پروژه بازیافت زباله می‌داند این امر ناشی از سوء مدیریت است.
در ابتدای این نشست لایحه پیشنهادی شهرداری مورد موافقت اکثریت اعضا قرار نگرفت و ادامه نشست جهت تصمیم‌گیری برای پروژه بازیافت زباله کرمانشاه به صورت غیرعلنی دنبال شد.