پلمپ واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک

سه شنبه 05 آبان 1394 ساعت 12:04
پلمپ واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک
ا اجرای فاز دوم طرح پلمپ واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک در کلانشهر کرج


مجتبی اسکندری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در توضیح بیشتر این خبر گفت: با توجه به برون سپاری جمع آوری و تفکیک پسماندهای خشک در سطح مناطق 12 گانه از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، کلیه متقاضیان فعالیت در این حوزه بایستی با کسب مجوز از پیمانکار مربوطه و طبق استانداردهای علمی و بهداشتی نسبت به این مهم مبادرت ورزند. این مدیرعامل از «زباله دزدی» به عنوان پدیده ای شایع در کلانشهرها یاد کرد که نتیجه سیکل غلط و معیوب جمع آوری پسماندهای خشک می باشد و با توجه به آثار مخرب بهداشتی و زیست محیطی این فرایند، سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با همکاری ویژه دستگاه قضا و نیروی انتظامی اقدام به برخورد قاطع و قانونی با واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک نموده است.

وی در ادامه از پلمپ بیش از 21 واحد غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک در کرج در فازهای یک و دو این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: کلیه متقاضیان حقیقی و حقوقی فعالیت در این حوزه می توانند به نشانی: بلوار علامه جعفری، جنب بازار روز لاله، سازمان مدیریت پسماند، واحد تفکیک مراجعه نموده و علاقمندی خود را برای همکاری اعلام نمایند تا پس از انجام بررسی های لازم، شرایط همکاری یا عدم همکاری به ایشان ابلاغ گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنانش از زباله به عنوان «طلای کثیف» یاد کرد و از اهتمام این نهاد برای راه اندازی نیروگاه زباله سوز با مشارکت بخش خصوصی با هدف کاهش دفن غیر بهداشتی زباله ها و ارتقای بهره وری از این اجسام به ظاهر کثیف اما ارزشمند سخن گفت. اسکندری در پایان بیان کرد: فعالیت واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک ضمن ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، زمینه را برای شیوع انواع بیماریها در جامعه مهیا می کند، چرا که در جانمایی این واحدها دقت لازم به عمل نیامده و عمدتاً در محدوده بافت مسکونی مناطق مستقر می شوند. از این رو، سازمان مدیریت پسماند با همکاری دستگاه قضا اقداماتی خوبی را جهت پلمپ و ساماندهی آنها در دستور کار دارد.