جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی مراکز درمانی قزوین

سه شنبه 05 آبان 1394 ساعت 12:28
جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی مراکز درمانی قزوین
 عملیات اجرایی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در محمدآباد 

 

حمیدرضا الموتی، معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین طبق برنامه و روزهای مقرر نسبت به نظارت بر جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی اقدام می‌کند.
الموتی افزود: پسماندهای پزشکی درمانی شامل همه پسماندهای تولید شده به وسیله مراکز و موسساتی از قبیل بیمارستان‎ها، مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و تحقیقاتی و سایر مراکز مشابه است.
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین افزود: جمع‌آوری و نابودی اصولی پسماندهای عفونی و پزشکی برای حفظ و سلامتی جامعه و بهداشت محیط‌زیست از مدت‌ها قبل در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
الموتی تصریح کرد: تمام مراکز درمانی دولتی و خصوصی ملزم به رعایت قانون مدیریت پسماند، ضوابط اجرایی پسماندهای پزشکی و دفن اصولی پسماندهای عفونی هستند. وی اذعان کرد:
محیط زیست نسبت به عملیات اجرایی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در محمدآباد و همچنین نحوه بی‌خطرسازی در بیمارستان‌ها نظارت فنی لازم را دارد و این کار را با حساسیت و دقت بالا پیگیری می‌کند. وی در پایان خاطرنشان ساخت: نظام پزشکی و محیط زیست با پزشکانی که به هر عنوانی مبادرت به عقد قرارداد و تحویل زباله عفونی یا پرداخت تعرفه بی‌خطرسازی و عدم رعایت اصول جداسازی و دفع پسماندهای پزشکی و عفونی می‌کنند، برخورد قانونی می‌کند.