معاون شهرداري تهران : جمع آوري پسماندهاي بيمارستاني به عهده شهرداري نيست

بهترین روش برای معدوم کردن زباله های بیمارستانی سوزاندن آنهاست 

 

معاون پردازش و دفن سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: بر اساس قانون پسماندها، جمع‌آوری و معدوم کردن پسماندهای بیمارستانی به عهده شهرداری تهران نیست اما شهرداری با هدف کمک به حفظ محیط زیست سالم، وظیفه خود را در این زمینه انجام می دهد.
به گزارش پسماند ایران، محمد رضا عظیمیان در جریان بازدید دو عضو شورای شهر و کارشناسان محیط زیست از مرکز بازیافت کهریزک گفت: برای جمع آوری، بازیافت و دفن زباله ها در مرکز کهریزک روشهای مختلفی اجرا می شود.
وی افزود: بخشی از زباله ها که به چهار دیواری معروف هستند شامل لاستیکها، تخته، لجنها و مواد مصرفی که به صورت مخلوط هستند دفن می شوند. عظیمیان گفت: بخشی دیگر از زباله ها که قابلیت برگشت دارند پس از دفن بازیافت می شوند. وی افزود: بخش دیگری از زباله ها نیز که به صورت تر هستند در سایت تخمیر به مساحت 4 هکتار به کمپوست تبدیل شده و شیرابه های زباله ها هم به روش بازچرخانی پس از استانداردسازی در تصفیه خانه ها تصفیه می شوند؛ بخشی از زباله ها نیز سوزانده و برق تولید می شود.
عظیمیان همچنین به پسماندهای بیمارستانی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، پسماندهای خطرناک بیمارستانی باید در بیمارستانها بی خطر و عادی شود و پس از نصب برچسب عادی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، در نهایت این زباله ها در صورت قابلیت برگشت پذیری ، پردازش شده و یا دفن شوند.
معاون پردازش و دفن سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: بهترین روش برای معدوم کردن زباله های بیمارستانی سوزاندن آنهاست هر چند برای از بین بردن این زباله ها از سلول دفن بهداشتی نیز استفاده می شود . عظیمیان گفت: در این سلول که مساحت آن پنج هکتار و در سه لایه مختلف و صنعتی است زباله های بیمارستانهایی که با شهرداری تهران قرارداد دارند با ظرفیت 70 تا 100 تن دفن می شود.
وی همچنین به روش دفن زباله های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: این زباله ها در کیسه های زردرنگ و با برچسب سازمان محیط زیست در عمق 10 تا 12 متری دفن می شود. عظیمیان همچنین از مدیریت های بیمارستانها خواست زباله های خود را سوزانده و بی خطر کنند.