اولین مدرسه کاغذی در کاشمر ساخته می‌شود

چهارشنبه 06 آبان 1394 ساعت 12:33
اولین مدرسه کاغذی در کاشمر ساخته می‌شود
رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر از تصویب ساخت مدرسه کاغذی در کارگروه مدیرت پسماند این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پسماند ایران، مهدی جمعه‌پور در این کارگروه با بیان اینکه ساخت این مدرسه در کارگروه مدیریت پسماند کاشمر به تصویب رسیده است، افزود: در این کارگروه درخواست آموزش و پرورش کاشمر مبنی بر جمع‌آوری کاغذ باطله ادارات و مدارس توسط آموزش و پرورش و هزینه مبلغ حاصله از این اقدام جهت ساخت مدرسه بررسی و به تصویب اعضاء رسید.

جمعه‌پور همچنین با ارائه گزارشی از بازدید گشت سیار پسماند شهرستان از مراکز تخلیه زباله‌های روستایی، زباله‌گاه شهری و نخاله‌های ساختمانی، گ فت: پیرو مصوبات این کارگروه و بازدید انجام شده خیلی از مراکز تخلیه زباله‌های روستایی جمع‌آوری و به زباله‌گاه شهری کاشمر منتقل شده و فقط چند روستای بخش مرکزی باقی مانده که بایستی ملزم به تخلیه در زباله‌گاه شهری شوند.
وی افزود: حسب مصوبات این کارگروه در خصوص نخاله‌های ساختمانی مقرر گردید، شهرداری ضمن پاکسازی بلوار تعاون از نخاله ساختمانی گزارشی از ساماندهی طرح نخاله‌های ساختمانی، وضعیت کارت‌های تردد جهت پیمانکاران نخاله ساختمانی به کارگروه ارائه و ضمن نظارت بر تخلیه فقط در مکان‌های مورد تایید کارگروه، خودروهای فاقد کارت تردد که اقدام به حمل و تخلیه نخاله می‌نمایند با کمک نیروی انتظامی توقیف نماید.
در ابتدای این نشست اقدام مناسب همیاران پاکبان و شهرداری کاشمر مبنی بر جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف از سطح شهر در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشمر مورد تقدیر قرار گرفت. پاکسازی زباله‌های حاشیه جاده کاشمر به کوهسرخ توسط اداره راه و شهرسازی بصورت یکروز در هفته نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.
در پایان نیز مقرر گردید با توجه به این که شعار سال بهداشت جهانی "سلامت غذا از مزرعه تا سفره" است، جهاد کشاورزی شهرستان گزارشی از میزان سموم مصرف شده سالیانه و برنامه عملیاتی جهت کم نمودن مصرف سموم را به جلسه ارائه دهد.