واگذاری 20 هکتار زمین برای ساخت کارخانه کمپوست

پنجشنبه 07 آبان 1394 ساعت 01:05
واگذاری 20 هکتار زمین برای ساخت کارخانه کمپوست
 زباله‌ها برای بازیافت به این مکان جدید انتقال خواهد یافت.

 

بجنورد با اشاره به موافقت مسئولان برای ایجاد واحد جدید کمپوست از واگذاری 20هکتار زمین برای ساخت کارخانه بیوکمپوست خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، روح الله براتیان  در نشست شورای اسلامی شهر اظهار کرد: 20 هکتار زمین برای ساخت کارخانه بیوکمپوست مرکز خراسان شمالی در قالب سایتی اختصاص یافته است. وی بیان داشت: طبق برنامه قرار است این زمین‌ها‌ این ماه برای ساخت کارخانه بیوکمپوست تحویل شود.
شهردار بجنورد با اشاره به اینکه انتقال زباله به محل سابق کارخانه بیوکمپوست به سبب مشکلاتی متوقف شد تصریح کرد: با مشخص شدن سایت جدید، زباله‌ها برای بازیافت به این مکان انتقال خواهد یافت.
وی گفت: حدود پنج هکتار از اراضی اختصاص یافته به منظور ایجاد سایت جدید کارخانه بیوکمپوست برای احداث این واحد و بقیه برای دپوی و دفن زباله در نظر گرفته شده است.
به گفته شهردار بجنورد به دلیل توقف فعالیت کارخانه قبلی کمپوست و مشکل دپوی زباله، مسائل و مشکلات جدی در خصوص دفن زباله های این شهر طی ماه‌های گذشته ایجاد شده بود.
وی ادامه داد: هزینه‌های ایجاد واحد جدید کمپوست در بجنورد بر عهده وزارت کشور خواهد بود و صرفا شهرداری از آن بهره‌برداری خواهد کرد.
براتیان گفت: افزون بر بجنورد زباله‌های شهر شیروان هم برای بازیافت به واحد جدید کمپوست انتقال خواهد یافت. شهردار بجنورد اظهار امیدواری کرد تا واحد جدید کمپوست سریع‌تر اجرایی و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

منبع : خبرگزاری فارس