اهمیت ساماندهی محل دفن زباله بروجرد

پنجشنبه 07 آبان 1394 ساعت 04:21
اهمیت ساماندهی محل دفن زباله بروجرد
ساماندهی محل دفن زباله یکی از ضروریات شهرستان بروجرد است.

به گزارش پسماند ایران ، ذبیح‌الله بختیاری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت:  در جمع خبرنگاران در بروجرد اظهار کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات در سایت زباله شهرستان بروجرد ساماندهی این سایت امری ضروری است. 

وی عنوان کرد: به منظور حفاظت از منابع آبی جلوگیری از برداشت آب از چاه‌‏های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد. مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: بر اساس ماده قانونی 688 آلوده‌کنندگان منابع آبی به مراجع قضایی ارجاع داده می‏‌شوند.
بختیاری با اشاره به لزوم احداث تصفیه‌خانه در شهرستان بروجرد، ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه سهم بسزایی در تامین آب در این شهرستان سالم دارد.
وی با اشاره به اهمیت تحت پوشش قرار دادن آب مناطق روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب، تصریح کرد: با انجام این مهم سلامت آب مصرفی این مناطق تضمین می‏‌شود.
مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی موظف به تامین آب مصرفی سالم است و نظارت بر آن بر عهده شبکه بهداشت و درمان است. بختیاری ادامه داد: در نمونه‌گیری‏‌هایی از آب شرب روستایی میزان کلرزنی آن اندازه‌گیری و مشکلات مشاهده شده، به صورت کتبی به شرکت آب و فاضلاب اعلام می‌شود.
وی منابع آبی این شهرستان را شامل چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها دانست و یادآور شد: مخازن متعددی به منظور نگهداری آب تولید شده از منابع در این شهرستان وجود دارد. مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد تاکید کرد: حفاظت از منابع و مخازن در اولویت‌ کاری شبکه بهداشت و درمان بروجرد است.
بختیاری با اشاره به اینکه منابع آبی این شهرستان در معرض آلودگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تامین آب روستاها به صورت مجتمع در کلرزنی مطلوب‌تر آب موثر است. وی عنوان کرد: با توجه به ورود آلودگی‌های ثانویه به منابع آبی نظارت و بازسازی بیشتر از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی بیش از پیش احساس می‏‌شود.
مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: رفع مشکلات بهداشتی در این شهرستان نیازمند همکاری همه مسئولان مربوطه است.

منبع : فارس