تایید فنی اجرای پروژه زباله سوز در مشهد

پنجشنبه 07 آبان 1394 ساعت 11:02
تایید فنی اجرای پروژه زباله سوز در مشهد
 با راه اندازی این کارخانه روزانه 30 مگاوات برق از هزار تن زباله تولید می شود. 

 

مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمانهای مدیریت پسماند کشور از تایید فنی اجرای پروژه زباله سوزی در مشهد توسط کارشناسان ذیربط خبر داد.
علی نجفی افزود: برای ساخت کارخانه زباله سوز در مشهد با هیات فرانسوی وارد مذاکره شده ایم.
وی سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه زباله سوز را هفت هزار میلیارد ریال برآورد و بیان کرد: پس از رسیدن به تفاهم مالی و تصویب شورای شهر مشهد عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال کلید می خورد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تولید برق از زباله را بهترین راهکار برای رفع معضل پسماند ذکر و بیان کرد: با راه اندازی این کارخانه روزانه 30 مگاوات برق از هزار تن زباله تولید می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون در سطح کشور هیچ کارخانه زباله سوزی وجود ندارد و فقط در کلانشهر تهران یک کارخانه ریجکت سوز فعال است که البته با ظرفیت واقعی کار نمی کند.
نجفی افزود: مشهد در زمینه صنعت پسماند در کشور پیشتاز است چنانکه نخستین نیروگاه بیوگازسوز خاورمیانه سال 1388 با ظرفیت 660 کیلووات برق در ساعت در همین مشهد راه اندازی شد که با افزودن یک دستکاه موتور ژنراتور ظرفیت این نیروگاه به یک مگاویت افزایش یافته است. بطور متوسط روزانه هزار و 645 تن زباله در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد جمع آوری می شود.

 

منبع : ایرنا