كارگروه مديريت پسماند شهرستان

پنجشنبه 07 آبان 1394 ساعت 11:33
كارگروه مديريت پسماند شهرستان
كارگروه مديريت پسماند شهرستان شاهين شهر و ميمه به رياست فرماندار شهرستان در محل فرمانداري برگزار گرديد.

عليرضا بصيري ،فرماندار ضمن عرض تسليت ايام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) با اشاره به ظرفيت و پتانسيل هاي موجود شهرستان ، شاهين شهر و ميمه را از شهرستانهاي مورد توجه در برنامه ريزي استان نام برد.
وي با تاكيد بر اينكه موضوع جمع آوري زباله و پسماند به زندگي روزمره ي مردم گره خورده و نمي شود بي تفاوت از آن گذشت خاطر نشان كرد: در اين خصوص لازم است برنامه جامع و منطقي براي مديريت پسماند شهرستان لحاظ نمود .چرا كه مديريت پسماند به ويژه پسماندهاي پزشكي و عفوني و نظارت بر عملكرد مراكز بهداشتي از اهميت زيادي برخوردار است و غفلت از اين امر باعث به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد. فرماندار افزود : بايد از شيوه ي مديريت صحيح و اصولي بر جايگاههاي دفع پسماند و تفكيك از مبدأ و بازيافت جهت كاهش آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از پسماندها كه بطور مستقيم و غير مستقيم سلامت، بهداشت و كيفيت زندگي انسانها را تهديد مي كند، استفاده شود.
فرماندار با اظهار خرسندي نسبت به افزايش دو برابري روزهاي پاك نسبت به سال قبل با ارائه ي راهكار و راهبردهاي كاربردي در مورد چگونگي حفاظت و توسعه ي محيط زيست شهرستان، بر آموزش حقوق شهروندي توسط شهرداري ها تاكيد نمود و افزود: اهتمام علمي و عملي جدّي مديريت شهري جهت ارائه آموزش هاي زيربنايي شهروندي در حوزه ي جمع آوري و تفكيك زباله از مبداء ، تلاش و جدّيت بر جهت ارائه آموزش هاي زيربنايي شهروندي در حوزه ترويج و نهادينه نمودن فرهنگ احترام به محيط زيست ، كاهش آلودگي هاي زيست محيطي و ارتقاي سواد زيست محيطي شهروندان جهت ارتقاي بهداشت و سلامت اجتماعي را از مهم ترين مسائلي دانست كه توجه ويژه ي شهرداران را مي طلبد. رئيس كارگروه مديريت پسماند شهرستان با توجه به تبديل شدن پسماند به يكي از معضلات زيست محيطي خواستار توجه و پيگيري جدي سازمانهاي عضو كارگروه در جهت اجرايي شدن مصوبات در زمينه پسماندهاي روستايي، شهري و پسماندهاي صنعتي شد.
چرم شهر ،ضايعات سنگبري ها ،خاك برداريهاي غير مجاز ،مسائل مربوط به كوره هاي آجر پزي و آهك ،عدم استفاده از پساب جهت آبياري محصولات كشاورزي ،نصب تابلو هاي نشان دهنده ي آلاينده ي هوا ،تخصيص مكانهايي جهت جمع آوري ضايعات صنعتي و پزشكي از ديگر موضوعاتي بود كه مورد بحث و تبادل نظر مسئولين حاضر در جلسه قرار گرفت.