ايستگاههاي آموزش بازيافت در شمال تهران برپا شد

پنجشنبه 07 آبان 1394 ساعت 11:53
ايستگاههاي آموزش بازيافت در شمال تهران برپا شد
به منظور ارتقاء فرهنگ زيست محيطي و آگاهي هر چه بيشتر شهروندان با مقوله بازيافت و تفکيک از مبداء 

به گزارش پسماند ایران،مهدي جمشيديان رييس اداره بازيافت شهرداري منطقه يک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : به مناسبت ماه محرم اداره بازيافت شهرداري اين منطقه اقدام به برپايي ايستگاههاي آموزش و اطلاع رساني بازيافت و تفکيک پسماند از مبدا و ارائه بروشور، کتاب ،اقلام آموزشي و کيسه پلاستيکي جمع آوري پسماند خشک به شهروندان نمود .
اين مقام مسئول خاطر نشان ساخت: اين اقدام با هدف حفظ محيط زيست و جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي در خصوص استفاده بي رويه از ظروف يکبار مصرف در اين ماه و تفکيک پسماندهاي خشک ارزشمند درمساجد و تکايا ي سطح منطقه صورت گرفته است.
وي آموزش به متوليان هيات مذهبي، هيات امنا و... ، بازديد از مخازن تفکيک پسماند در هيات مذهبي ، حسينيه ها ، تکايا و ... و تعويض يا واگذاي مخزن جديد به آنها را از ديگر اقدامات دانست. جمشيديان گفت : در حال حاضر بيش از 30 مخزن 240 ليتري در مراکز مذهبي جانمايي شده و از ابتداي ماه محرم بيش از 1000 کيلو گرم کيسه مخصوص پسماند خشک نيز بين هيات مذهبي ، حسينيه ها ، تکايا و ... جهت تفکيک پسماندهاي خشک توزيع شده است.
اين مقام مسئول تصريح کرد : در دهه اول ماه محرم هر شب با استفاده از 5 دستگاه خودرو و نيروي انساني پسماند هاي خشک از تکايا، مساجد و... جمع آوري شد. وي تصريح کرد : آموزشگران بازيافت منطقه با مراجعه به مساجد و حسينيه ها ، خادمين و اعضاي هيئت امناهاي اين مساجد را با مقوله بازيافت و استفاده کمتر از ظروف يکبار مصرف غير قابل تجزيه و استفاده از ظروف گياهي آشنا نمودند.

منبع : خبرگزاری آریا