میزان تفکیک زباله در مشهد هفت برابر میانگین کشوری است

شنبه 09 آبان 1394 ساعت 12:07
میزان تفکیک زباله در مشهد هفت برابر میانگین کشوری است
مشهد در زمینه تفکیک زباله از مبداء در سطح کشور رکورددار است.

 

مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمانهای مدیریت پسماند گفت: میانگین میزان تفکیک زباله در مشهد هفت برابر میانگین کشوری این شاخص است.علی نجفی افزود: بر این اساس مشهد در زمینه تفکیک زباله از مبداء در سطح کشور رکورددار است.
وی میانگین تفکیک زباله خشک از مبدا را در کشور دو درصد اعلام و بیان کرد: این میزان در مشهد 14 درصد است. مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمانهای مدیریت پسماند گفت: بطور متوسط روزانه هزار و 500 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع آوری می شود که 70 درصد آن زباله تر است. وی افزود: روزانه 185 تن زباله به صورت زباله خشک توسط شهروندان مشهدی از مبداء تفکیک می شود. نجفی با اشاره به فعالیت 36 ایستگاه مبادله پسماند خشک در سطح شهر مشهد ادامه داد: بیش از 170 هزار خانوار عضو این ایستگاهها هستند.
وی در ادامه از آغاز کار نخستین ایستگاه سیار زباله خشک کشور در مشهد خبر داد و گفت: این ایستگاه 19 مهر ماه گذشته فعال شد و تاکنون 700 کیلوگرم زباله خشک توسط آن جمع آوری شده است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: این ایستگاه مدت سه ماه به صورت آزمایشی فعال خواهد بود و در صورت داشتن بازدهی مناسب تعداد ایستگاههای سیار در سطح شهر افزایش می یابد.
روزانه هزار و 500 تن زباله در شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تولید و 185 تن از این مقدار به صورت زباله خشک توسط شهروندان تفکیک می شود.

 

منبع : ایرنا