ساخت مخازن زيرزميني پسماند در پايتخت؛به زودي

شنبه 09 آبان 1394 ساعت 12:28
ساخت مخازن زيرزميني پسماند در پايتخت؛به زودي
اين مخازن آلودگي و امکان برداشت پسماند را ندارند.

 مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از ساخت مخازن زيرزميني پسماند در شهر تهران در آينده اي نزديک خبر داد. 

به گزارشپسماند ایران،حسين جعفري ، در تعريف مخازن پسماندهاي زيرزميني اظهارکرد: مخازن زيرزميني مخازني هستند که براي استقرار در زير زمين طراحي شده اند و به گونه اي هستند که مي توان داخل اين مخازن پسماند ريخت اما کسي نمي تواند پسماند اي را از داخل مخزن خارج کند و تنها از طريق خودروهاي مکانيزه، پسماند قابل دريافت است. اين مخازن به گونه اي عمل مي کنند که روي زمين يک ورودي فلزي قرار دارد اما مخزنش زيرزمين است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران درباره ساخت مخازن زيرزميني در پايتخت گفت: در آينده نزديک مخازن پسماند تعويض شده و به همين منظور مخازن زيرزميني در مناطق طراحي شده اند.
جعفري درباره محاسن مخازن زيرزميني يادآور شد: اين مخازن آلودگي و امکان برداشت پسماند را ندارند. همچنين مزاحمت خودروهاي مکانيزه در تردد در خيابان ها و معابر را نداشته و در معبر پياده رو بوده و ورودي آن در زمين است. مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران با بيان اينکه پسماند تر و خشک مخازن زيرزميني از يکديگر جداست و همانند شوتينگ پسماند آپارتمان هاي مسکوني عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: از ديگر مزاياي اين مخازن اين است که در صورت بارندگي، آب به داخل مخزن نفوذ نمي کند؛ چراکه تنها براي انتقال پسماند به داخل مخزن ورودي طراحي شده است.

 

 

منبع : خبرگزاري آريا